تاریخ : 12 آوریل 2019 - 11:50 - شناسه خبر : 29713 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

اعلام آماده باش شهرداری میبد برای مقابله با بارندگی پیش رو

با اعلام دستور آماده باش مهندس نقوی شهردار میبد، شهرداری این شهر برای گذر از تبعات بارش های سنگین روزهای آینده و سیل احتمالی آماده شد.

به گزارش خبرنگار صدای میبد؛ به نقل از ایسنا، با اعلام دستور آماده باش مهندس نقوی شهردار میبد، شهرداری این شهر برای گذر از تبعات بارش های سنگین روزهای آینده و سیل احتمالی آماده شد.
علیرضا نقوی پس از اعلام محدودیت‌های پیشگیرانه فرماندار و ستاد بحران استان با تاکید بر حفظ آرامش روانی شهروندان اظهار داشت: حفظ آرامش روانی و ایجاد احساس امنیت خاطر به شهروندان از وظایف شهرداری می‌باشد و به طور جدی و با تمامی توان در خدمت شهروندان هستیم.
رئیس ستاد بحران شهر میبد اعلام کرد: شهرداری میبد به همراه سازمان‌های زیرمجموعه خدمت‌رسان خود به صورت شبانه روزی به شهروندان در هر نقطه شهر آماده ارائه خدمات می‌باشد و تمامی مرخصی‌های هفته آینده مسئولین و پرسنل واحدهای مرتبط به حالت تعلیق در آمده است.
نقوی اعلام کرد: با همراهی معاون فرماندار، کارشناسان شهرداری و فرمانداری از بستر رودخانه ها بازدید شده است، متاسفانه در گذشته بخشی از مسیل‌ها و رودخانه‌ها توسط مجموعه مدیریت شهری، برخی نهادها، کارخانه‌ها و شهروندان قانون‌گریز محل دفن نخاله‌های صنعتی و ساختمانی شده است که بازگشایی آنان در دستور کار قرار گرفته است. همچنین بخشی از رودخانه عشرت آباد و تعدادی از پل‌های آن که به صورت کامل مسدود شده که کمتر از ۲۴ ساعت آینده بازگشایی می‌شود.

نقوی اعلام کرد: در کنار آسیب‌ها و تهدیدهای طبیعی، مسائل انسانی نیز تهدید ویژه‌ای برای محیط زیست است، بنابراین لازم است تا به دنبال افزایش ظرفیت و توان سکونت‌گاه‌های شهری و ضریب تاب آوری آنها زمینه برای مدیریت و کیفیت شهرها برای نسل امروز و آینده مهیا شود. رویکرد تاب آوری طراحی و آسیب پذیری کمتر و انعطاف پذیری شهرها در برابر تنش‌ها و حوادث است. باید برای تاب آور شدن شهر میبد تلاش ویژه‌ای بکنیم و از طریق اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، مشارکت ادارات و شهروندان و اقدامات عمرانی، این مهم در دستور کار قرار گیرد.
ما باید خودمان شروع کنیم و به همین دلیل پروژه پارک مشاهیر تا اصلاح مسیر رودخانه و تبدیل رودخانه به حالت اصلی خود متوقف می گردد.
گفتنی است در حال حاضر امکانات و منابع، تجهیزات و ماشین آلات آماده و تمام نیروها به صورت آماده باش برای مقابله با حوادث احتمالی هستند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر