تاریخ : 28 آوریل 2019 - 21:14 - شناسه خبر : 29754 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

به مناسبت هفته کارگر:

زنگ ورزش در یکی از واحدهای صنعتی میبد به صدا درآمد+ گزارش تصویری

در حاشیه نشستی مرتبط با مسائل کار و کارگری و کارفرمایی در میبد به مناسبت هفته کار و کارگر( پنجم الی ۱۱ اردیبهشت)، امروز یکشنبه زنگ ورزش در یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان به صدا در آمد.

به گزارش صدای میبد به نقل از ایرنا ، فرماندار میبد امروز در نشست یادشده که با حضور تعدادی از مسئولان اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و همچنین خانه کارگر یزد برگزار شد، گفت: وقتی صنعت ، علم و تجربه در کنار هم باشند، با مشکل کمتری روبرو خواهیم شد، همچنین نوآوری ها و ابتکارها نتیجه تعامل میان کارفرمایان و کارگران است.
حسین فلاح تصریح کرد: با وجود نگاه خوب دولتمردان و تلاش صنعتگران آنچه از صادرات عاید واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای کوچک می شود، باید طوری برنامه ریزی کرد که بتوان یک سری قطعات ، دستگاه ها و ملزومات مورد نیاز کارخانه را خریداری کرد.
وی در ادامه پیشقدم شدن یک واحد صنعتی میبد با ارائه طرحی برای کاهش مصرف، صرفه جویی ۶۰ درصد و ذخیره آب را ستود و افزود : ان شاءالله با به نتیجه رسیدن این طرح صرفه جویی ، مراکز رشد و علم و فناوری در اجرای بهتر شدن آن همراهی خواهند داشت.
همچنین علی محمد دهقانی دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره اینکه هفته کار و کارگر، هفته بیان مشکلات جامعه کارگری و معرفی کارگران و کارفرمایان و تشکل های برتر نمونه است ، گفت : با بررسی های به عمل آمده یکی از کارخانه های کاشی میبد با نداشتن کارگر اخراجی به دلیل هماهنگی با تشکل شوراها خوب عمل کرد و واحد نمونه شد.
دهقانی افزود: سالی که از طرف مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شد، جا دارد با هماهنگی میان کارگران و کارفرمایان تولید بیشتر، بهتر و با کیفیت تر و پرداخت حقوق مکفی و کمک های مالی به کارگران که در رونق تولید نقش دارند مورد توجه باشد.
وی همچنین از وجود بیشترین تشکل های جامعه کارگری و توسعه تشکل های کارگری در میبد و همکاری کارگران و کارفرمایان در این شهرستان تشکر کرد.
محمد صابری مدیرکل تامین اجتماعی یزد در این نشست به رفع موانع ، مسائل و مشکلات کارگران و کارفرمایان در حوزه تامین اجتماعی با توجه به نقشی که آنها در رونق تولید دارند، اشاره کرد.

منابع انسانی مهمترین عامل توسعه است
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت : در میبد وضعیت جامعه کسب و کارگر و روابط کارگر و کارفرما مطلوب است، طوریکه ۲۰ درصد تشکل های کارگری استان مربوط به میبد است.
محمدجواد حیدری یادآور شد: منابع انسانی مهمترین عامل توسعه است و مدیریت بر این منابع نیز مشکل است و با مدیریت خوب ، نیروی خوب و کارفرمای خوب همراه با تعامل بین کارگران و کارفرمایان موفقیت در تولید و رونق تولید به دست می آید.

۷۰ درصد جمعیت میبد از طریق کارگری ارتزاق می کنند
سید احمد علائی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد اظهار داشت: در این شهرستان حدود ۱۷ هزار بیمه شده کارگری از میان ۷۲ هزار بیمه شده اصلی و تبعی داریم که این موضوع نشان می دهد ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفری شهرستان از طریق کارگری و فعالیت در کارخانه ارتزاق می کنند.
سید احمد علائی تصریح کرد : با توجه به تعامل کارگران و کارفرمایان که رونق میبد مرهون همت و تلاش آنهاست کاشی های تولیدی در کشور به عنوان برند مطرح است و در زمینه تشکل های کارگری شهرستان میبد رتبه اول استان را دارد.
وی در ادامه به حمایت برای بهتر شدن اوضاع کارگران در قالب پرداخت حقوق مکفی به آنها برای پشت سر گذاشتن مسیر سخت در پیش رو اشاره کرد.

 

 

ارسال نظر