تاریخ : 25 می 2019 - 9:18 - شناسه خبر : 29984 اخبار شهرستان، اسلایدشو

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

رمضان باید فرهنگ جامعه را نورانی و همه آسیب‌ها را کنار بزند/در روز قدس آرزوهای ترامپ و اسرائیل نقش بر آب خواهد شد

روز قدس امسال روز بسیار بزرگ و امتحان عظیم ملت ایران و وقت بیعت با آرمان‌های بزرگ رسول خدا (ص) است.

به گزارش میبد آدینه ، امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تحلیل معامله بزرگ قرن و دنبال کردن آن از سوی ترامپ و دار و دسته یاوه‌گو و هتاک او، گفتند: آن‌ها دنبال نقشه‌ای هستند که در آن نقشه، اسرائیل امن و امت اسلام مرعوب قدرت اسرائیل باشد.

حضرت آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در این معامله، منابع امت اسلام به غارت می‌رود و سبک زندگی و سیطره سیاسی امریکا بر عالم اسلام حاکمیت پیدا می‌کند، تصریح کردند: در این روح معامله غرب، بیت‌المقدس به اسرائیل تعلق، پایتخت اسرائیل و سفارت‌های دولت‌ها به آنجا منتقل و صحرای جولان به سرزمین اسرائیل ملحق می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کردند: علاوه بر این‌ها کشورهای مزدور با اسرائیل صلح می‌کنند و جریان‌های مقاومت در غزه و کرانه باختری محدود و مسدود می‌شوند و دنیای اسلام دست سازش به دشمن خون‌خوار خود می‌دهد و جبهه مقاومت از میان برداشته می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه این‌ها اجزایی از یک نقشه بزرگ اهریمنی و استکباری است افزودند: برای این معامله غرب سعی دارند؛ شکوه و اقتدار ایران شکسته شود.

ایشان خطاب به ملت ایران، جوانان و امت اسلام و همه مردمی که قلب‌هایشان به عشق رسول خدا و ائمه هدی و اصحاب پیامبر خدا می‌تپد، گفتند: این معامله بزرگ و زشت که همه شیطان‌های عالم پشت سر آن قرار گرفته‌اند؛ تحریم و مقابله با ایران جزئی از این معامله زشت غرب است که مع‌الأسف دولت‌های پلید هم با آن‌ها همراه شده‌اند.

در روز قدس آرزوهای ترامپ و اسرائیل نقش بر آب خواهد شد

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: اما روز قدس هفته آینده با حضور باشکوه زنان و مردان، دانش آموزان و دانشجویان، اقشار و طبقات گوناگون، میعادگاه بزرگ الهی است.

امام‌جمعه میبد گفتند: روز قدس امسال روز بسیار بزرگ و امتحان عظیم ملت ایران و وقت بیعت با آرمان‌های بزرگ رسول خدا (ص) است.

خطیب جمعه میبد افزودند: به فضل خدا هفته آینده ملت غیور و بزرگ ایران و جبهه مقاومت و مسلمانان عالم در برابر معامله قرن خواهند ایستاد و آرزوهای ترامپ و اسرائیل و مزدوران کوچک آن‌ها را نقش بر آب خواهند کرد.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه ما در لحظات حساس تاریخ قرار داریم اظهار داشتند: مدارس، دانش آموزان، دانشجویان، روحانیون، مساجد، کارخانه‌ها و صنایع، اصناف و بازاریان و همه اقشار و طبقات مردم باید، باشکوه در راهپیمایی روز قدس و در برابر دشمن حضور پیدا کنند.

باید دید تحریم با حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس شکسته شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: روز قدس موعد بزرگ ملت ایران درصحنه راهپیمایی است و باید دید تحریم با حضور شجاعانه شما شکسته شود و عظمت و اقتدار ملت ایران یک‌بار دیگر به جهانیان نشان داده شود.

رمضان باید فرهنگ جامعه را نورانی و همه آسیب‌ها را کنار بزند

امام‌جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به سابقه تاریخی، تمدنی و فرهنگی استان یزد و شهرستان میبد گفتند: ما شهر و استانی هستیم که سابقه تاریخی و تمدنی و فرهنگی بسیار جذاب داشته است و ما درجایی هستیم که روزگاری اگر کسی می‌خواست یک پرونده دزدی، دعوا، طلاق، اختلافات خانوادگی، فساد و اعتیاد را اسم بیاورد نادر می‌توانست پیدا کند.

خطیب جمعه میبد افزودند: استان یزد و شهرها و روستاهای آن نمونه طهارت و پاکی، دوستی و صمیمیت، معنویت، اخلاق، قرآن و خانواده‌های سالم بود اما امروز برای ما کمترین این آسیب‌ها هم جانکاه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه فرهنگ قدیم و تاریخی ما در همه ابعاد در معرض تهاجم است و تنها ما و شما می‌توانیم آن را حفظ کنیم گفتند: افزایش طلاق و اعتیاد و بالا رفتن سن ازدواج کاهش جمعیت، و بی‌توجهی به ارزش‌های حجاب و موازین ارزشی برای ما ننگ است.

ایشان بابیان اینکه معالجه این آسیب‌ها در این فضای بازی که امروز وجود دارد و آتشی که به جان خانواده‌ها انداخته‌اند جز باهمت خودمان اصلاح نمی‌شود، گفتند: مسئولان نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ۲۰۰ مسجد فعال با بیش از شش هزار نمازگزار تصریح کردند: این حضور معنوی و ماه مبارک رمضان باید فرهنگ جامعه را نورانی و تمام آسیب‌ها را کنار بزند و پایه‌های فرهنگ بومی و اصیل و معنوی و اخلاقی و طهارت و پاکی را تقویت کند.

دولت تاجیکستان در مقابل شهادت علامه قاضی مسئول است

امام‌جمعه میبد شهادت علامه قاضی در تاجیکستان را تسلیت گفت و بابیان اینکه این عالم آگاه از دوران حاکمیت کمونیستی بر اتحاد جماهیر شوروی همواره در مقابل جریانات فاسد ایستاد افزود: چند شب قبل در یک درگیری ساختگی این عالم و تعدادی از مسلمانان را برخی از داعشی ها در زندان به شهادت رساندند که دولت تاجیکستان در مقابل این حادثه مسئول است و باید پاسخگو باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر