تاریخ : 10 ژوئن 2019 - 21:50 - شناسه خبر : 30145 ایران و جهان

رییس کمیسیون امنیت ملی: رابطه ایران و آمریکا احتیاجی به میانجی ندارد/ برخی برای رسیدن به قدرت عجله دارند

برخی در کشور به خاطر منافع خود، می‌خواهند کشور دوباره ذیل فصل هفتم شورای امنیت سازمان قرار بگیرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفرنخست وزیر ژاپن به ایران گفت: برخی تلاش می‌کنند این سفر را کم اهمیت جلوه دهند که اصلا اتفاق خوبی نیست. امروز یکی از رسانه‌ها نوشته بود که مسئولان، دلار را پایین نگه می‌دارند که از تاثیرات سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بگویند. نمی‌دانم چرا برخی از جریانات سیاسی از اینکه فشار اقتصادی از روی دوش مردم برداشته شود، ناراحت می‌شوند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با عصرایران با بیان اینکه این سفر یک سفر ویژه است ادامه داد: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران هم از نظر مسائل دو جانبه هم از نظر بین‌المللی بسیار مهم است. دنیا به این نتیجه رسیده است که باید مانع یک‌جانبه گرایی آمریکا علیه ایران شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ژاپن به دنبال میانجیگری میان ایران و آمریکا است؟ افزود: ما معتقد هستیم این سفر در قالب یک برنامه دو جانبه است البته می‌توان آن را در زمینه میانجیگری هم آن را تعریف کرد. خود ژاپنی‌ها اعلام کردند که هدفشان میانجیگری است اما هنوز طرح و برنامه خاصی ارائه نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: رابطه ایران و آمریکا احتیاجی به میانجی ندارد. ما تابویی برای این موضوع نداریم.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس خاطر نشان کرد: شاید خیلی‌ها خوششان نیاید ولی من معتقدم ایران و آمریکا به خوبی تنش میان خود را مدیریت کردند و در سایر حوزه‌ها هم می‌توانند مسائل بین خود را حل کنند.

رییس کمییسیون امنیت ملی مجلس گفت: البته در ایران برخی علاقه دارند خیلی زود شکست برنامه‌های یک دولت را اعلام کنند و برای اینکه به قدرت برسند دست به کارهایی می‌زنند که به ضرر منافع ملی تمام می‌شود.

فلاحت پیشه ادامه داد: زمان برای رسیدن این جریان‌ها به قدرت وجود دارد و آنها می‌توانند در زمان خود به قدرت برسند ولی قرار نیست برای رسیدن به قدرت منافع ملی کشور را فدا کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی ایران به گونه‌ای رفتار کرده است که در آمریکا جریان مخالف ترامپ به شدت معتقد به این است که دولت آمریکا باید به برجام برگردد و این نشان می‌دهد سیاست‌های جمهوری اسلامی منطقی بوده است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در کنار این رفتار عقلایی ایران متاسفانه برخی در کشور به خاطر منافع خود، می‌خواهند کشور دوباره ذیل فصل هفتم شورای امنیت سازمان قرار بگیرد.

ارسال نظر