تاریخ : 12 ژوئن 2019 - 11:13 - شناسه خبر : 30153 اخبار شهرستان، اسلایدشو

علیرضا نقوی شهردار میبد در جمع اصحاب رسانه:

حضور پرقدرت شهرستان میبد در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان/ برگزاری روز میبد در اصفهان

برنامه ویژه ای ۳۰ خرداد از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن همایش های نمایشگاه بین اللملی اصفهان به عنوان «شهر جهانی میبد میهمان نصف جهان» تدارک دیده ایم که به معرفی شهر میبد توسط اساتیدی همچون استاد پویا می پردازد.

به گزارش صدای میبد: نقوی شهردار میبد در جمع اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به اینکه شهرداری شهر میبد به نمایندگی از شهرستان و استان یزد در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان شرکت خواهد کرد افزود: این نمایشگاه با حضور ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها از ۲۸ لغایت ۳۱ خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود و از ساعت ۱۶ الی ۲۲ پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری میبد در سالن اصلی این نمایشگاه غرفه دارد خاطرنشان ساخت: مثلث گردشگری مابین استان های اصفهان، یزد و فارس ایجاد شده است. در شهرستان میبد آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی منحصر به فردی وجود دارد که دارای اهمیت است و باید برای گردشگران معرفی شوند.

شهردار میبد تاکید کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه برنامه های جنبی زیادی تدارک دیده ایم. کاشی ویژه ای طراحی شده که معرف برند و نقش خورشید خانم، نارین قلعه و صنعت سفال و سرامیک و زیلوی میبد است که به عنوان هدیه به همه بازدید کنندگان داده خواهد شد.

نقوی تصریح کرد: میبدی ها از این مطلع هستند که نقش خورشید خانم، در سال ۱۹۷۱ میلادی نشان طلا در مونیخ دریافت کرده است؛ خیلی ها از این مسئله خبر ندارند. باید گردشگران را با یک علم و آگاهی به شهر میبد دعوت کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه معرفی زیلو یک دستگاه بافت زیلو در نمایشگاه دائر می کنیم و از بافنده نوجوان میبدی خواسته ایم در نمایشگاه حضور پیدا کند و زیلو ببافد.

شهردار میبد ضمن اشاره به این نکته که همکاران خوشه زیلو نیز در این نمایشگاه حاضر می شوند تا به معرفی زیلو و فرصت های سرمایه گذاری در این زمینه به بازدید کنندگان اطلاعات بدهند بیان کرد: با شورای هماهنگی مساجد استان اصفهان مذاکره کرده ایم تا از هیئت امناء و بقاع متبرکه استان دعوت کنند تا با زیلو بیشتر آشنا شوند و برای مفروش کردن امکان مذهبی استان از زیلو استفاده نمایند، همچنین صنعت گران و بافنده های زیلو بتوانند با اینها ارتباط برقرار کنند تا بتوانند به تولید انبوه زیلو دست پیدا کنند و بازار فروشی نیز برای محصولات خود پیدا کنند.

نقوی از دیگر کارهای شهرداری برای حضور در این نمایشگاه را چاپ کتابچه راهنمای گردشگری میبد عنوان کرد و افزود: این کتابچه در قطع خشتی است که به معرفی کامل شهر، آثار باستانی و بناهای گردشگری می پردازد. این کتابچه به طور انبوه و در سطح وسیع توزیع خواهد شد.

شهردار میبد اضافه نمود: برنامه ویژه ای ۳۰ خرداد از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن همایش های نمایشگاه بین اللملی اصفهان به عنوان «شهر جهانی میبد میهمان نصف جهان» تدارک دیده ایم که به معرفی شهر میبد توسط اساتیدی همچون استاد پویا می پردازد.

وی سخنران ویژه این مراسم را دکتر عیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان برشمرد که پیرامون نقش میبد در گذر تاریخ و بحث های تاریخی درباره میبد خواهد پرداخت.

نقوی از دیگر برنامه های حضور میبد در این نمایشگاه را رونمایی از ۶۰ طرح سفال سنتی که بازآفرینی این طرح و نگاره ها توسط استاد پورغلامی انجام شده است برشمرد و افزود: روز ۳۱ خرداد، روز گرامی داشت ورزش زورخانه ای است، که مرشد های میبدی در اصفهان به هنرنمایی خواهند پرداخت.

وی گفت: در بحث مراودات فرهنگی و عقد خواهر خوانندگی با دیگر شهرهای همتراز شهرستان میبد، اقداماتی را انجام خواهیم داد.

شهردار میبد تاکید کرد: باید به صورت حرفه ای در این نمایشگاه ها شرکت کنیم. حضور در این نمایشگاه ها هزینه نیست بلکه بیشتر سرمایه گذاری است. مردم اقصی نقاط کشور باید با میبد آشنا شوند تا گردشگر میبد را به عنوان یک مقصد انتخاب کند. در ایام برگزاری نمایشگاه، بیلبوردهای تبلیغاتی را در سطح شهر اصفهان در نظر گرفته ایم که به معرفی شهر میبد می پردازد.

علیرضا نقوی از برنامه ویژه ای برای اصحاب رسانه در روز پنجشنبه نیز خبر داد و گفت: روز ۳۱ خرداد برنامه‌ای برای اصحاب رسانه تدارک دیده ‌شده تا خبرنگاران میبدی از خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا، صدای شهر، سیمای شهر و اماکن گردشگری و تفریحی اصفهان بازدید و بعدازظهر نیز در همایش روز میبد شرکت کنند.

خبرنگار: الیاس دهقانی فیروزآبادی

 

ارسال نظر