تاریخ : 12 ژوئن 2019 - 13:57 - شناسه خبر : 30167 اخبار استان

قصاب يزدي به نيازمندان گوشت رايگان مي‌دهد

یک قصاب یزدی قريب ۴۰ سال است كه در اقدامي خيرخواهانه و خانوادگی نسبت به توزیع رایگان گوشت به نیازمندان به صورت هفتگی اقدام می‌کنند.

«علیرضا خوشراه» که ۱۷ سال از فعالیتش در اين قصابي می‌گذرد به خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، می‌گوید: اين فعاليت خيرانه از ۴۰ سال پيش توسط پدرم در همین گوشت‌فروشی آغاز شد و البته مردم دست بخیر یزد نيز با شروع این حرکت از سوی او، از اقدامش حمایت کردند.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم نسبت به گذشته، اظهار می‌کند: هر چند توان خرید مردم بسیار کاهش یافته اما همچنان خيراني كه از گذشته تاكنون توان یاری به نیازمندان را دارند، در توزیع گوشت رایگان به محرومان، ما را همراهي می‌کنند.

این قصاب يزدي در مورد نحوه توزيع گوشت رايگان بين نيازمندان، تصريح مي‌كند: غالباً اواخر هر هفته با كمك خيرين مقدار ۲۵۰ گرم گوشت گوسفند آماده و بين نيازمندان توزیع می‌‌شود ولي با اين تفاوت كه در گذشته افراد بيشتري شامل آن مي‌شدند ولي با سخت شدن شرايط اقتصادي و كمتر شدن كمك خيرين، اين روزها به تعداد کمتری از نیازمندان کمک می‌شود.

وی با بيان اين كه در حال حاضر توزيع گوشت بين افزون بر ۴۵ نیازمند انجام مي‌شود، می‌گوید: اکثر خیران بیشتر با مشاهده صحنه توزیع گوشت، بانی اين امر نيك می‌شوند تا این که از آن‌ها بخواهيم در اين باره کمک مالی كنند.

خوشراه می‌افزاید: این اقدام خيرخواهانه تنها يك يا دو بانی مشخص ندارد بلكه خيران زيادي حتي از ديگر شهرهاي ايران در آن مشاركت دارند و بعضاً مشتريان با اطلا از اين كار نيك حتي با مبالغي ناچیز در اين كار مشاركت مي‌كنند.

وی نیازمندان هفتگی مورد نظر در اين اقدام را افرادی مشخص و واقعاً شایسته حمایت مالی مي‌خواند و عنوان می‌کند: بعضی از افراد به دلیل ناتوانی در خرید با مبالغی بسیار ناچیز نسبت به خرید گوشت اقدام می‌کنند و برخي نيز مدتی طولانی در انتظار رفتن تمام مشتریان مي‌مانند تا با آبروداري اقدام به خريد ناچيز گوشت كنند.

وي همين نجابت براي حفظ آبرو را مشخصه‌ي افراد نيازمند مي‌د‌اند و مي‌گويد: البته كافي است كه لحظاتي راهي خيابان شويم تا به راحتي نیازمندان واقعی را به چشم ببنيم.

خوشراه از كاهش نصف تا يك سوم قدرت خرید مردم در سال‌هاي اخير مي‌گويد و اظهار مي‌كند: متاسفانه همزمان با كاهش قدرت مردم، شاهد افزايش قيمت‌ها به عنوان نمونه دو برابر شدن قیمت گوشت هستيم و همين باعث شده تا افراد زیادی در جامعه حتی در تامین مایحتاج زندگی خود دچار مشکل هستند و خيلي خوب است كه خيران در ديگر اصناف نيز حمايت لازم را از خيرين داشته باشند.

این قصاب خيرمند يزدي در پایان نيز در ادامه‌ي سخنانش متذكر مي‌شود: البته اصناف مختلف نیز گاهاً باید منصفانه‌تر رفتار كنند و در این شرایط اقتصادی با مردم به ویژه قشر نیازمند جامعه مداراتر برخورد كنند.

ارسال نظر