تاریخ : 22 ژوئن 2019 - 18:44 - شناسه خبر : 30214 اخبار شهرستان، اسلایدشو، فرهنگی

شهر جهانی میبد مهمان نصف جهان/ روز بزرگداشت میبد در اصفهان برگزار شد+ گزارش تصویری

با حمایت همه مسئولان در استان و شهرستان چراغ زیلوي میبد همچنان نورانی است و نورانی‌تر نيز خواهد شد.

به گزارش صدای میبد: شهرداری میبد در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان که از ۲۸ تا ۳۱ خرداد برگزار شد حضور یافت.

به گفته شهردرا میبد سه رویداد اصلی این نمایشگاه بین‌المللی نشست سفرا و نمایندگان خواهرخوانده اصفهان، نشست  شهرداران کلان‌شهرها و سومین رویداد بزرگ آن روز بزرگداشت میبد در روز پنجشنبه سي‌ام خردادماه می توان بیان كرد که طي آن بزرگان شهرستان میبد به معرفی این شهر پرداختند.

لازم به ذکر است در سی ام خردادماه در نمایشگاه بین المللی اصفهان مهندس محمدحسن ملک‌مدنی شهردار اسبق اصفهان، دکتر عیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و سید عبدالعظیم پویا محقق و میبد پژوه به سخنرانی پرداختند.

«علیرضا نقوی» شهردار ميبد هم در این جشنواره ضمن قدردانی از تمام مسئولان استان و شهرستان، گفت: وظیفه شهرداری تنها در بخش عمران و مدیریت شهری خلاصه نمی‌شود بلکه مجموعه شهرداری با ارائه تسهیلات در ایجاد فضاهای اصلی شهر همچون بازآفرینی، بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، معرفی بهتر صنايع‌دستي به جهانيان نيز فعاليت دارد.

وی با بیان این که زیلوی میبد پس از جهاني شدن  تا به امروز دارای تحولات ارزشمندی بوده است، افزود: با حمایت همه مسئولان در استان و شهرستان چراغ زیلوي میبد همچنان نورانی است و نورانی‌تر نيز خواهد شد.

شهردار در مورد كمك و حمايت بيشتر در جهت معرفی هنر زیلو، سفال و سرامیک شهرستان میبد اعلام آمادگي كرد.

وی اظهار كرد: با رایزنی‌های به عمل آمده در صدد آن هستیم  که در بخش صنعت، سفال، کاشی و سرامیک با دو شهر در ایتالیا و اسپانیا که همطراز شهرستان میبد هستند، پیمان خواهرخواندگی ایجاد شود و مزیت این پیمان‌ها بی‌اثر شدن تحریم‌ها روی شهر‌هاست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر