تاریخ : 15 جولای 2015 - 8:25 - شناسه خبر : 3028 اخبار شهرستان

خادمی مدیرکل امور شهری و شوراهای استان:

بسیاری از دستگاه های اجرایی با تصویب قوانین لایحه مدیریت شهری در شهرداری ادغام می شوند

امسال در قانون بودجه برای شهرهای بزرگی مثل میبد اعتباراتی از محل فاینانس دیده‌شده است که می‌توانند به‌تنهایی و یا با مشارکت سایر شهرداری‌ها نسبت به تأمین اعتبارات پروژه‌های خود اقدام کنند و دولت از محل فاینانس پرداخت ۵۰ درصد آن را تضمین می‌کند.

صبح روز گذشته مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید میبد برگزار شد. این مراسم با حضور فلاح فرماندار میبد، خادمی مدیرکل امور شهری و شوارهای استان، سیدعلی نقیبی زاده شهردار شانزدهمین شهردار میبد و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

در این نشست خادمی مدیرکل امور شهری و شوراهای استان با اشاره به نگاه ویژه دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ۱۲۳۹ شهرداری در سطح کشور داریم. که دولت برای جلوگیری از سیر مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته است.

سید رضا خادمی با بیان اینکه ۹۲۴ شهرداری در کل کشور ما زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند افزود: در بودجه سال گذشته دولت برای کمک به شهرهای کوچک و روستاها اعتباراتی دیده‌شده که ۲۰ درصد از تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و روستاها اختصاص داده است.

وی با اشاره به نگاه امسال دولت تدبیر و امید تصریح کرد: نگاه دولت در سال۹۴ به ۸۱ شهری که بین ۵۰ تا صد هزار نفر جمعیت دارند این است که در قانون بودجه امسال، ۳۹،۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی، کمک به خرید ماشین‌آلات و آسفالت و قیر اختصاص داده است.

خادمی افزود: دولت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را جدا کرده است. یعنی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار در قانون بودجه امسال برای آسفالت راه‌های روستایی، روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر دیده ‌شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استان خاطرنشان کرد: امسال در قانون بودجه برای شهرهای بزرگی مثل میبد اعتباراتی از محل فاینانس دیده‌شده است که می‌توانند به‌تنهایی و یا با مشارکت سایر شهرداری‌ها نسبت به تأمین اعتبارات پروژه‌های خود اقدام کنند و دولت از محل فاینانس پرداخت ۵۰ درصد آن را تضمین می‌کند.

خادمی تصریح کرد: در کنار این، دولت ۱۲ سند آسیب‌شناسی برای شهرداری‌ها در حوزه فضای سبز، پسماند، آتش‌نشانی و حمل‌ونقل دیده است و همچنین قوانین لایحه مدیریت شهری در دولت در حال برسی است که اگر مصوب شود وظایف شهرداری بسیار سنگین و اختیارات خیلی از دستگاه‌های اجرایی گرفته و به شهرداری‌ها داده می‌شود و خیلی از دستگاه‌های اجرای و شرکت‌ها منحل و جزی از شهرداری‌ها خواهند شد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر