تاریخ : 25 جولای 2019 - 8:57 - شناسه خبر : 30401 اخبار استان

رکوردزني متفاوت کوهنوردی ميبدي در صعود به قلل بلند ايران

«محسن صادقی» کوهنورد میبدی از استان يزد در ركوردي متفاوت و دور از انتظار طي مدت سه روز موفق به صعود از سه قله بلند ايران يعني «دماوند»، «علم‌كوه» و «سبلان» شد.

«محسن صادقی» کوهنورد میبدی از استان يزد در ركوردي متفاوت و دور از انتظار طي مدت سه روز موفق به صعود از سه قله بلند ايران يعني «دماوند»، «علم‌كوه» و «سبلان» شد.

به گزارش ايسنا – منطقه يزد، صادقی ۴۹ ساله اهل میبد و ساکن بندرعباس است که با موفقیت در صعود به سه قله بلند ایران رکورد تازه‌ای را برای خود به ثبت رسانده است.

«دماوند» بلندترین قله ایران با ۵۶۰۹ متر، «علم کوه» دومین قله بلند ایران با ۴۸۵۰ متر و «سبلان» سومین قله بلند ایران با ۴۸۱۱، قللي هستند كه صادقی طي سه روز موفق به فتح آنها شده سات.

«محسن صادقي» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، هدف خود از اين اقدام را عشق و علاقه به طبیعت و محیط زیست مي‌خواند و مي‌گويد: البته قبل از صعود خیلی‌ها به من مي‌گفتند كه همچین صعودی امکانپذیر نیست زیرا علاوه بر دشواري هر يك از اين صعودها، مسافت بین هر كدام از قلل نيز چالش بزرگي محسوب مي‌شد ولي به كمك خداوند بر تمام این مشکلات پیروز شدم.

وي كه از ۹ سالگی کوهنوردی را شروع کرده است، بيان مي‌كند: كوهنوردي را به طور جدي از ۴۵ سالگی با صعود به قله آرارات در كشور ترکیه دنبال كردم و در نظر دارم كه در آینده نيز بلندترين ارتفاعات کشورهای اروپا را در ركوردي جديد فتح كنم.

گفتني است؛ اين كوهنورد ميبدي سابقه صعود به قلل شاخص ایران و ۲۲ کشور ديگر از جمله قلل هيماليا بلندترين رشته‌كوه‌هاي دنيا، البروس روسیه به عنوان بلندترین قله‌ي قاره اروپا، اکونکاگوا در آرژانتین به عنوان بلندترین قله قاره آمریکا و کلیمانجارو در تانزانیا به عنوان بلندترین قله در قاره آفریقا را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر