تاریخ : 27 جولای 2019 - 9:23 - شناسه خبر : 30405 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

انتظار می‌رود هر هفته به شکوه ظاهری و محتوایی نماز جمعه افزوده شود

مسئولین ما و متصدیان نباید در مقابل عربده‌های قدرت‌های بیگانه کم بیاوردند که اگر کم آوردیم آنها صد قدم جلو خواهند آمد.

به گزارش میبد آدینه ، آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، در محاصره افتادن اسرائیل در میان حلقه مقاومت اسلامی و چشیدن طعم تلخ شکست، شکست داعش، شکل‌گیری جبهه مقاومت در ایران و جهان و همچنین اتفاق‌های روزهای اخیر مانند ساقط کردن پهپاد آمریکایی‌ها، توقیف نفت‌کش انگلیسی‌ها توسط نیروهای سپاه پاسداران را عزت اسلام و افتخار ایران خواند.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه تصریح کرد: مسئولین ما و متصدیان نباید در مقابل عربده‌های قدرت‌های بیگانه کم بیاوردند که اگر کم آوردیم آنها صد قدم جلو خواهند آمد.

وی ادامه داد: ما دو سه قرن در طی دوران قاجار و نظام شاهنشاهی پهلوی مورد تهدید و تضعیف دشمنان بودیم اما امروز جوانان شجاع ما و نیروهای مسلح ما در برابر دشمنان ایستاده‌اند و گفتمان اسلامی در حال رخ نمودن است و آینده از آن انقلاب اسلامی و مردم رشید ایران است.

مدیر حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به سالگرد برپایی اولین نماز جمعه افزود: چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گذشت و از برکات انقلاب اسلامی برپایی قاعده‌مند و عمومی نماز جمعه در طول سال‌های گذشته در سراسر ایران بود، صفوف برپاشده نماز جمعه سرچشمه فیض الهی گردید و به مدد این صفوف دفاع مقدس اداره و در مقابل دشمنان ایستادگی کردیم.

وی یادآور شد: شکوه برپایی نماز جمعه میبد به حدود ۶ سال قبل از انقلاب به امامت مرحوم آیت‌الله اعرافی (ره) می‌رسد که باید برای ایشان و همه خادمان نماز جمعه و نمازگزارانی که از دنیا رفته‌اند طلب غفران و علو درجات و برای همه نمازگزاران و خادمین پابه‌رکاب دیروز و امروز، آشکار و نهان در سراسر ایران و جهان که در خدمت برگزاری این فریضه شریف بوده‌اند، تشکر و آرزوی توفیق کرد.

امام‌جمعه میبد تعداد خطبه‌های خوانده‌شده توسط خودشان را تا به امروز ۹۲۶ خطبه در ربع قرن گذشته اعلام کرد و افزود: شاید نزدیک به همین تعداد نیز توسط ائمه موقت نماز جمعه و نیز آیت‌الله اعرافی (ره) ایرادشده باشد.

وی تصریح کرد: همه افتخار نماز جمعه برای نمازگزاران است و انتظار می‌رود هر هفته به شکوه ظاهری و محتوایی نماز جمعه به‌عنوان مشعل هدایت برای همه امت اسلام افزوده شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین ماه ذی العقده، روز شهادت امام رضا به روایتی غیر مشهور و سالگرد هجرت ایشان از مدینه به مرو را نیز گرامی داشت.

وی ۱۷ ذی العقده سالگرد ارتحال مؤسس حوزه علمیه قم آیت‌الله‌العظمی حائری را گرامیداشت و تصریح کرد: شخصیت بزرگ آیت‌الله حائری که از شهر میبد برخاست و جهان اسلام را با تأسیس حوزه علمیه قم نورانی ساخت باعث افتخار ما میبدی‌ها است.

امام‌جمعه میبد در ادامه به هفته و روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و تلاش‌های همه‌کسانی که در مراکز فنی حرفه‌ای و در حوزه کارآفرینی و توسعه و ترویج آموزش‌های فنی حرفه‌ای فعالیت دارند را ستود و آن را یک‌فصل مهم برای ایجاد اشتغال و توسعه کشور خواند.

وی خاطرنشان کرد: عموم جوانان و جامعه ما باید با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شعب و رشته‌های مختلف آشنایی پیداکرده و باید روحیه کار و تلاش و کارآفرینی در خانه، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و مراکز فنی حرفه‌ای پایه‌گذاری و توسعه پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی همچنین هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی را نیز گرامی داشت و فعالیت‌های هر دو ارگان به‌ویژه بهزیستی که با در پوشش قرار دادن قشر وسیعی از جامعه به مردم خدمت می‌کنند را ستود و توصیه در تقویت این نهادها و دستگاه‌ها که عدالت در جامعه را فراهم می‌آوردند و رفع تبعیض‌ها را دنبال می‌کنند، تقدیر کرد.

وی با اشاره به هفته شیر مادر برای کودک، تغذیه کودک با شیر مادر را مهم شمرد و گفت: تأکید اسلام و قرآن بر شیر دادن کودک توسط مادر است و در علم پزشکی نیز شیر مادر تأمین‌کننده سلامت جسمی و تقویت روح کودک و نیازهای عاطفی کودک هست و در این ارتباط باید همسران و ادارات بانوان شاغل خود را همراهی کنند، چون خانه و زن در برابر آینده فرزندان رسالت سنگینی دارد و یک نمونه آن شیر مادر است.

امام‌جمعه میبد روز اهدای خون را هم یادآور شمرد و گفت: اهدای خون یک وظیفه شرعی و اخلاقی و نجات دهند جان افراد است و باید کسانی که می‌توانند در این ارتباط با مسئولین همکاری کنند، همان‌طور که اهدای عضو نیز به‌عنوان یک فرهنگ جاافتاده و باید تشکر کرد از کسانی با رعایت ضوابط شرعی و قانونی نجات‌دهنده جان بسیاری از افراد شدند.

آیت‌الله اعرافی در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با سفارش به تقوای الهی گفت: سفارش به تقوا و پارسایی به‌عنوان لقلقه زبان و یک شعار بی‌محتوا نیست، تقوا حقیقت ناب و گوهر پاکی دارد که انسان‌ها را نجات می‌دهد و با تجلی روح تقوا در وجود انسان، تقوا در اعمال و رفتارها و اقدامات فردی، اجتماعی و سیاسی نیز ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تقوای الهی در عصر انقلاب اسلامی و در این اوضاع‌واحوال جهانی ما را به صبر و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و استقامت در مسیر حق فرامی‌خواند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر