تاریخ : 8 آگوست 2019 - 20:47 - شناسه خبر : 30591 اخبار استان

میبد میزبان افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی

این اجلاس توسط بیش از ۴۰ شبکه بین‌المللی داخلی و خارجی به صورت زنده پخش می‌شود. 

دبیر اجرایی ستاد مرکزی هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی،‌گفت:‌ این اجلاس توسط بیش از ۴۰ شبکه بین‌المللی داخلی و خارجی به صورت زنده پخش می‌شود. 

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«هادی نباتی‌نژاد» در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در جمع اعضای ستاد استانی هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس، اظهار کرد:‌ توجه به حوزه رسانه‌ای از جمله مهمترین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مد نظر برای این رویداد مذهبی و ارزشی است.

وی هم‌افزایی برای اجرا و برنامه‌ریزی کمیته‌های مختلف را ضروری دانست و افزود:‌ به منظور تسهیل کردن اقدامات و اخذ مجوزات لازم کمیته‌های تخصصی متعددی هم در ستاد مرکزی اجلاس راه‌اندازی شده که اگر کمیته‌های استانی با آنها ارتباط برقرار کنند برنامه‌ریزی‌های منسجم و دوباره کاری‌ها حذف می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد مرکزی هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با بیان این‌که در استان رییس ستاد، استاندار و ‌دبیر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار است، گفت:‌ حضور بیش از ۴۰ میهمان خارجی که در کشورهای مسلمان جهان مشغول فعالیت در دستگاه امام حسین(ع) هستند از جمله ویژگی‌های این رویداد حائز اهمیت است.

نباتی‌نژاد با اشاره به شرایط سن و سال پیرغلامان میهمان در این اجلاس، تصریح کرد‌: رعایت احترام و حرمت پیرغلامان حسینی هم به دلیل سالمندی و هم به دلیل موقعیت اجتماعی که به واسطه خدمت در دستگاه امام حسین ایجاد شده است،‌اولویت اجرایی ستاد مرکزی و استانی این اجلاس است.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که مرکز بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران متولی اصلی این اجلاس بین‌المللی است و سعی کرده با تمام توان فنی و اجرایی خود پای کار بیاید،‌ خاطرنشان کرد: نظارت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان باید زیرساخت‌های این مهم را تقویت کند.

وی پنجم تا هشتم شهریورماه را زمان قطعی برای این اجلاس بین‌المللی در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است مراسم افتتاحیه در شهرستان میبد و مراسم اختتامیه با حضور هیأت های عزارداری استان یزد در میدان امیرچخماق برگزار شود.

دبیر اجرایی هفدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در پایان پخش زنده تلوزیونی از حدود ۴۰ شبکه بین‌المللی داخلی و خارجی را یکی دیگر از ویژگی‌های این رویداد مهم عنوان کرد و گفت:‌ خوشبختانه با همکاری مدیران استان زیرساخت و شرایط مطلوبی در یزد و میبد برای این اجلاس ایجاد شده است.

ارسال نظر