تاریخ : 29 آگوست 2019 - 21:00 - شناسه خبر : 30745 اخبار استان

استاندار یزد:

پیرغلامان حسینی ستون‌های قابل اعتماد بین دولت و ملتند

استاندار یزد با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی در این استان گفت: «فرهنگ حسینی الگوی تمدن اسلامی و اراده انقلابی»، شعار و محور این دوره اجلاس پیرغلامان حسینی در یزد است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدعلی طالبی» در آیین افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که به میزبانی استان یزد در شهرستان میبد در حال برگزاری است، با بیان این‌که شاید در نگاه اول پیر در مقابل جوان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در ادبیات مذهبی ایرانی‌ها پیر را راهنما و مرشد می‌دانند و مسیر کمال را از آنان می‌گیرند.

وی پیری در مرام حسینی را افتخاری بزرگ و غیرقابل توصیف دانست و افزود: در ادبیات غنی ایرانی‌ها پیری نشانه کمال و سلوک بوده و دارای احترام و جایگاهی متفاوت است.

استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که در جامعه اسلامی پیران کسانی هستند که افراد شاخص را به جامعه معرفی می‌کند و گفت: در مرام حسینی پیران با کسب عنوان غلامی اهل بیت هدایتگران و دستگیران سایر افراد جامعه هستند.

وی حفظ وحدت جامعه حول ارزش‌های معنوی و حسینی از جمله مهمترین رسالت پیرغلامان حسینی دانست و تصریح کرد: پیرغلامان ستون‌های قابل اعتماد در برقراری دولت و ملت هستند و در پیشبرد اهداف دولتمردان برای ارتقای خدمت مسئولان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این مسئول با اشاره به حضور پیرغلامان خارجی از کشورهای مختلف جهان، ارزش‌های حسینی را ملاک عمل و کلام مشترک بین دلدادگان حسینی در تمام کشورهای مسلمان جهان دانست و بیان کرد: خوشحالیم که در این برهه از زمان یزد به عنوان حسینیه ایران میزبان این مهم است.

استاندار یزد برگزاری مجالس روضه خوانی متعدد و مستمر یزدی‌ها را یکی از مهمترین نشانه‌های ارادت یزدی‌ها به امام سوم عنوان کرد و گفت: امیدوارم این همایش به نقطه عطفی در مورد جایگاه واقعی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پیرغلامان تبدیل شود.

«احمد ترحمی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار کرد: شعار این دوره اجلاس پیرغلامان «فرهنگ حسینی الگوی تمدن اسلامی و اراده انقلابی» تعیین شده است.

وی افزود: برگزاری این رویداد بین‌المللی مذهبی و ارزشی، همزمان با فرا رسیدن هفته دولت فرصت مناسبی برای انتقال ارزش حسینی ملت ایران اسلامی به مردم جهان است.

دبیر استانی هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: حضور ۷۰۰ نفر از پیرغلامان حسینی از کشورهای مسلمان جهان و تمام استان‌های ایران اسلامی یکی از مهمترین ویژگی‌های این اجلاس در یزد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان سخنان خود از تمام مردم استان برای شرکت در مراسم اختتامیه این اجلاس بین المللی که پنج شنبه شب در تکیه امیر چخماق برگزار می شود دعوت کرد.

ارسال نظر