تاریخ : 25 سپتامبر 2019 - 8:57 - شناسه خبر : 31101 اخبار استان

لزوم تبادل تجارب حوزه‌های گردشگری یزد و ارمنستان

تبادل گردشگر و تجربه در حوزه‌های گردشگری یزد و ارمنستان ضروری و می‌تواند نقش مهمی در تقویت ارتباط بین دو کشور ایران و ارمنستان ایفا کند.

استاندار یزد با بیان این‌که ارمنستان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایرانیان است، گفت: تبادل گردشگر و تجربه در حوزه‌های گردشگری یزد و ارمنستان ضروری و می‌تواند نقش مهمی در تقویت ارتباط بین دو کشور ایران و ارمنستان ایفا کند.

به گزارش ایسنا،«محمدعلی طالبی» در جریان دیدار با سفیر ارمنستان در ایران، به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره و اظهار کرد: به لحاظ تاریخی علایق مشترکی بین شهر یزد و شهرهای ارمنستان وجود دارد که می‌تواند عامل موثری در برقراری ارتباط کاری طرفین باشد.

وی با بیان این‌که ارمنستان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایرانیان است، افزود: برنامه‌ریزی برای تبادل گردشگر و تجربه در حوزه‌های گردشگری یزد و ارمنستان ضروری و می‌تواند نقش مهمی در تقویت ارتباط بین دو کشور ایران و ارمنستان ایفا کند.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی این استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های معدنی و صنعتی یزد از دیگر فرصت‌های تقویت ارتباط یزد با ارمنستان و همچنین سرمایه گذاری جدید در استان یزد است.

طالبی با بیان این‌که ما آماده همکاری و تقویت ارتباط دوطرفه بین یزد و ارمنستان هستیم،‌ تصریح کرد: ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی یکی دیگر از فرصت‌های ارتباطی با ارمنستان است که می تواند منجر به تقویت بار علمی و دانشگاهی طرفین شود.

این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت زندگی مسالمت آمیز ادیان در استان یزد، خاطرنشان کرد:‌ یزد خواستگاه زندگی مسالمت آمیز ادیان بوده و از گذشته ایرانیان مسلمان، زرتشتی و یهودی در کنار هم به شکل کاملا مسالمت آمیز با یکدیگر زندگی می‌کردند.

ارسال نظر