تاریخ : 22 جولای 2015 - 9:29 - شناسه خبر : 3117 اخبار استان

هشدار نماینده اصلاح طلب اردکان به منتقدان:

کسانی که زمینه‌ساز قطعنامه ها بوده اند، این پیروزی دیپلماتیک را خیانت می نامند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش به ایسنا  گفت: لغو یک‌جای تحریم‌های اعمال شده از سوی جامعه جهانی طی سال‌های گذشته علیه ایران اقدام بی‌سابقه‌ای بود که قدرت منطق و خردورزی دیپلمات‌های ما را در مقابل قدرت‌های برتر بین‌المللی به نمایش گذاشت و باید قدردان این موقعیت ایجاد شده برای کشور عزیزمان باشیم چرا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش به ایسنا  گفت: لغو یک‌جای تحریم‌های اعمال شده از سوی جامعه جهانی طی سال‌های گذشته علیه ایران اقدام بی‌سابقه‌ای بود که قدرت منطق و خردورزی دیپلمات‌های ما را در مقابل قدرت‌های برتر بین‌المللی به نمایش گذاشت و باید قدردان این موقعیت ایجاد شده برای کشور عزیزمان باشیم چرا که لغو یک‌جای قطعنامه‌های صادره علیه ایران که ملغی کردن هرکدام‌شان ماه ها به طول می‌انجامید در سایه تدابیر مقام معظم رهبری، عزم جزم دولت محترم و تعهد و مسئولیت‌پذیری و ورزیدگی دیپلمات‌های ما به انجام رسید.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه ملت از این پیروزی خوشحال و قدردان زحمات مسئولان هستند خاطرنشان کرد: توصیه من به مخالفین این است که قدری اندیشه کنند و هزینه فایده‌ها را بسنجند چرا که مذاکره در واقع بده و بستان است. ما برای جلب اعتماد جامعه جهانی توافقاتی را انجام دادیم و تعهداتی را پذیرفته‌ایم که در چارچوب خطوط ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری و در راستای حفظ منافع ملی بوده است، بنابراین باید به این تعهدات پایبند باشیم.

تابش با تاکید بر اینکه بررسی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به شکل تخصصی و با رعایت همه جوانب امر می‌تواند نتیجه قطعی را مشخص کند تصریح کرد: بدیهی است توان دفاعی ایران که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را در مقابل تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی حفظ خواهد کرد قابل چشم‌پوشی و مذاکره و معامله نیست. البته در توافق‌نامه هم مکانیزم‌هایی دیده شده که در صورت تداوم اعمال تحریم‌ها و یا تحمیل تحریم‌های جدید، ایران نیز می‌تواند نسبت به تعهدات خویش تجدیدنظر کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، تندروها و برخی کشورهای مرتجع عرب بیشترین ضربه را از توافق هسته‌ای و تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خورده‌اند افزود: واکنش‌ها در داخل کشور باید به نوعی هم‌نوایی با دشمنان قسم خورده انقلاب و تسویه حساب جناحی و سیاسی تلقی نشود. مردم ما بسیار هوشیارند و اظهارنظرها، مخالفت‌ها و موافقت‌ها را به دقت بررسی می‌کنند و خوب و بد را تشخیص می‌دهند که اظهارات افراد و جناح‌ها از سر خیرخواهی‌ها و در راستای حفظ منافع ملی است یا تسویه حساب جناحی و چوب لای چرخ دولت گذاشتن.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه عده قلیلی که خود زمینه‌ساز تصویب قطعنامه‌های فلج کننده طی سال‌های گذشته علیه ملت ایران توسط جامعه جهانی بودند و باید در پیشگاه ملت جوابگو باشند اکنون با فرار به جلو و استفاده ابزاری از منافع ملی سعی دارند این پیروزی دیپلماتیک را در کام ملت تلخ کنند و حتی در محافل خصوصی دولت را به خیانت متهم می‌کنند. این‌ها حنای‌شان رنگی ندارد و مردم سره را از ناسره تشخیص خواهند داد.

وی با بیان اینکه روند مذاکرات هسته‌ای تاکنون مورد تایید مقام معظم رهبری و مسئولان عالی رتبه کشور بوده خاطرنشان کرد: ان‌شاالله مسیر بررسی امر با نظارت عالیه رهبری معظم در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد و با یاری خدا تصمیمات خردورزانه‌ای که حافظ منافع ملی و مورد رضایت مردم است اتخاذ خواهد شد.

ارسال نظر