تاریخ : 13 اکتبر 2019 - 20:29 - شناسه خبر : 31213 اخبار شهرستان، اسلایدشو

سرهنگ سید محمد طاهر موسوی فرمانده انتظامی شهرستان میبد:

شاهد رشد تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی نسبت به سال گذشته هستیم

در خصوص جرائم سایبری تعداد ۵۱ فقره پرونده در نیروی انتظامی شهرستان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۰۰درصد افزایش وقوع جرم در این حوزه را داشته ایم.

سرهنگ سید محمد طاهر موسوی فرمانده انتظامی شهرستان میبد شعار هفته ناجا در سال جاری را «پلیس هوشمند امین مردم» عنوان کرد و افزود: در خصوص جرائم سایبری تعداد ۵۱ فقره پرونده در نیروی انتظامی شهرستان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۰۰درصد افزایش وقوع جرم در این حوزه را داشته ایم.
وی اضافه نمود: مردم با مد نظر قرار دادن نکات و توصیه های آموزشی پلیس مانع از سوء استفاده کلاهبرداران و وقوع جرائم سایبری شوند.
فرمانده انتظامی میبد برخی از جرائم سایبری را این طور برشمرد: کلاهبرداران با مردم تماس گرفته و با دادن وعده جایزه و یا برنده شدن در مسابقه ورزشی، قرآنی ویا قرعه کشی موسسه ای و … با ترقندهای مختلف مردم را به پای عابربانک کشانده و با استفاده از مشخصات کارت بانکی افراد اقدام به خالی نمودن حساب آنها می نمایند.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه در حوزه سرقت ها و پیشگیری از جرائم با انجام اقدامات پیشگیرانه و حضور ملموس پلیس و اشراف اطلاعاتی ۶۰درصد سرقت ها منجر به کشف گردیده و ۵۲۷نفر سارق دستگیر شده اند افزود: در زمینه کشف سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷۶درصد افزایش کشف سرقتها و درخصوص دستگیری سارقین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۶درصد افزایش دستگیری سارقین را داشته ایم.
فرمانده انتظامی شهرستان میبد در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: پلیس مواد مخدر شهرستان نسبت به کشف ۹۳کیلو و ۱۲۴گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۱۴۶نفر توزیع کننده مواد مخدر و ۲۱نفر قاچاقچی اقدام نموده است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با کالای قاچاق با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید نیروی انتظامی با بکارگیری امکانات خود در راستای محقق نمودن این شعار ۴۱پرونده قاچاق تشکیل داده است خاطرنشان ساخت: در این خصوص تعداد ۳۴نفر دستگیر و در مجموع ارزش کلی اموال قاچاق کشف شده حدوداً بالغ بر دومیلیارد و ۳۷۰میلیون و ۵۷۰ هزار تومان برآورد گردیده، که شامل کالاهایی نظیر موتورسیکلت، سیگار، فرآورده های نفتی، احشام، برنج، مواد محترقه و قرص های روان گردان قاچاق بوده است.
سرهنگ موسوی در خصوص جرائم مالی، اقتصادی و کلاهبرداری تصریح کرد: تعداد ۳۹۷پرونده جرائم مالی و اقتصادی رسیدگی شده که ۴۵درصد منجر به کشف گردیده است. در راستای رسیدگی به این پرونده ها تعداد ۳۲نفر جاعل دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی اضافه نمود: با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان و حضور اتباع غیرمجاز جهت کار و تبعات حضور این اتباع غیرقانونی در شهرستان پلیس نسبت به دستگیری ۷۲۳نفر اتباع خارجی اقدام که جهت طرد از کشور جمهوری اسلامی ایران تحویل اردوگاه شدند.
فرمانده نیروی انتظامی میبد ادامه داد: تعداد کل انواع پرونده های تشکیل شده در حوزه های مختلف شهرستان ۵۶۰۶۰ فقره می باشد که شاهد کاهش ۸ درصدی تعداد پرونده های تشکیل شده می باشیم و با ارجاع ۳۲۷ فقره از پرونده ها به واحد مشاوره ۷۲درصد از این پرونده ها مصالحه گردیده است.
سرهنگ موسوی تعداد تماس های شهروندان به مرکز ۱۱۰ که منجر به عملیات پلیسی در محل شده است را ۱۷۹۸۷مورد بیان کرد و افزود: نسبت به سال قبل ۲۱۳ درصد افزایش تعداد تماس های مردمی با ۱۱۰ را داشته ایم که این نشان از حسن اعتماد مردم به پلیس است.
وی همچنین درباره تصادفات چنین اظهار داشت: تعداد ۴۴۱ فقره تصادف جرحی و تعداد ۳۱ فقره تصادف فوتی و ۱۰۶۳ فقره تصادف خسارتی در شهرستان به وقوع پیوسته است که در تصادفات جرحی علیرغم اقدامات کنترلی و حضور پلیس در نقاط حادثه خیز با افزایش ۱۰۳ درصدی تصادفات جرحی، در تصادفات فوتی با افزایش ۸۶ درصدی و در تصادفات خسارتی شاهد افزایش ۲۸۴ درصدی هستیم. در خصوص تعداد مجروحین ۱۲۱ درصد افزایش مجروح و ۸۶ درصد افزایش فوتی نسبت به مشابه سال قبل مواجه بوده ایم که بیشترین فوت مربوط به عابرین پیاده و راکبین موتورسیکلت می باشد.
وی در پایان عمده دلیل تصادفات سرعت زیاد، عدم توجه به جلو، تجاوز از سرعت مجاز، عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله طولی و حرکت در خلاف و تغییر جهت ناگهانی را عنوان نمود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر