تاریخ : 22 جولای 2015 - 9:33 - شناسه خبر : 3123 اخبار استان، اخبار شهرستان

دخیل عباس: حوزه مهریز ۵ شهرستانی ماند/ تفت و میبد هم با یکدیگرند!

طرح «استاني شدن انتخابات مجلس» به طور کامل از دستور کار مجلس شوراي اسلامي خارج شد.

سخنگوي کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس اعلام کرد: طرح «استاني شدن انتخابات مجلس» به طور کامل از دستور کار مجلس شوراي اسلامي خارج شد.
دخيل‌ عباس زارع‌زاده مهريزي در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرانجام طرح استاني شهرستاني شدن حوزه‌هاي انتخابيه انتخابات مجلس که اخيراً مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته است، اظهار داشت: اين طرح ديگر در دستور کار کميسيون شوراها قرار نمي‌گيرد و مي‌توان گفت که به طور کامل از دستور کار مجلس نهم خارج شد.
وي درباره علت اين تصميم گفت: با توجه به ايراداتي که شوراي نگهبان گرفته بود و نيز تاکيد مجمع تشخيص مصلحت نظام بر حذف استاني شدن انتخابات مجلس در سياست‌هاي کلي انتخابات و با توجه به اينکه طرح ما به اين دوره مجلس نمي‌رسد، بنابراين مصلحت ديده شد که اين طرح از دستور خارج شود.
عدم حضور وزير کشور در نشست کميسيون شوراها/ ارجاع دو سوال از رحماني فضلي به صحن علني مجلس
سخنگوي کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس همچنين با اشاره به جلسه عصر امروز اين کميسيون، گفت: قرار بود در جلسه امروز وزير کشور براي پاسخ به سئوالات هفت نفر از نمايندگان در کميسيون حضور يابد که متاسفانه بدون اعلام قبلي، در کميسيون حاضر نشد.
 زارع‌زاده مهريزي با بيان اينکه اين حرکت توهين نسبت به کميسيون بود، خاطر نشان کرد: از مجموع هفت سئوال، دو مورد از سئوال‌ها به صحن علني مجلس ارجاع شد و پنج سئوال ديگر نيز تا هفته آينده معوق ماند تا وزير کشور در کميسيون حضور يافته و پاسخ دهد.
 وي همچنين از تصويب دو ماده ديگر از طرح اصلاح قانون وظايف و اختيارات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در نشست عصر امروز کميسيون شوراها و امور داخلي خبر داد و گفت: احتمالاً تا يک ماه آينده بررسي اين طرح پايان مي‌يابد و نتيجه آن به صحن علني مجلس ارسال مي‌شود.

 

ارسال نظر