تاریخ : 16 اکتبر 2019 - 20:27 - شناسه خبر : 31242 اخبار استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تاکید کرد:

لزوم اصلاح فرایند امور مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور

اصلاح فرآیند فرصتی است برای این که بتوانیم شرایط مدیریت فعالیت‌ها و منابع را به درستی برنامه‌ر‌‌یزی کنیم که نتیجه آن افزایش اثربخشی و بهره‌وری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد بر لزوم اصلاح فرایند رسیدگی به پرونده‌های بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت و زیان‌آور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد حسین ریاحی» در جلسه کارگروه توسعه مدیریت این اداره کل که پیرامون اصلاح فرآیند امور مربوط به مشاغل سخت و زیان‌اور برگزار شد، گفت: مشاغل سخت و زیان‌آور کارهایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی‌، شیمیایی‌، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

وی با نگاه توسعه‌ای به این فرآیند، اظهار کرد: اصلاح فرآیند فرصتی است برای این که بتوانیم شرایط مدیریت فعالیت‌ها و منابع را به درستی برنامه‌ر‌‌یزی کنیم که نتیجه آن افزایش اثربخشی و بهره‌وری است.

ریاحی با اشاره به این که فرایند انجام کار مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور نیاز به اصلاح دارد، گفت: این اقدام ضمن تکریم متقاضیان و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران، تا حد قابل قبولی در پایین آوردن زمان رسیدگی به این تقاضاها موثر واقع می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان با ابراز خرسندی از این اقدام بدیع و نو از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،  تصریح کرد: این خدمات در جهت احترام و تکریم تلاشگران جامعه کارگری استان است که سال‌های سال چرخه تولید و شکوفایی کشور با بازوان توانمند آنان به چرخش درآمده است.

ارسال نظر