تاریخ : 9 دسامبر 2019 - 7:55 - شناسه خبر : 31464 اسلایدشو، ایران و جهان

آنفلوآنزا ۸۱ نفر را کشت؛ چرا مدارس را تعطیل نمی کنید؟!

چه تعداد از شهروندان ایرانی باید آنفلوآنزا بگیرند یا بر اثرش بمیرند تا آنها به این نتیجه برسند که باید چند روزی از خیر آموزش های بسیار مهمی که به بچه ها می دهند(!) بگذرند و مدارس را موقتاً تعطیل کنند؟

عصر ایران – هر چند حرف و حدیث های تأیید نشده ای درباره تلفان بالای آنفلوآنزا وجود دارد ولی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت دستکم ۸۱ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند؛ این یعنی یک فاجعه انسانی خاموش که متأسفانه از کنار آن با بی اعتنایی رد می شویم.

آنفلوآنزا,تعطیلی مدارس
در این میان به نظر می رسد یکی از دستگاه هایی که اعتنای چندانی به این بیماری مسری ندارد، آموزش و پرورش است. چند روز پیش از مسوولان آموزش و پرورش خواستیم برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری، مدارس را چند روزی تعطیل کنند. تا کنون مسوولان ادارات آموزش و پرورش چندین استان و شهرستان، با احساس مسؤولیت نسبت به سلامت دانش آموزان و جامعه، مدارس تابعه خود را موقتاً تعطیل کردند. با این حال برغم شیوع کشوری این بیماری، اکثر ادارات آموزش و پرورش از جمله در شهرهای بزرگی چون تهران، از تعطیل کردن مدارس ابا کرده اند و این در حالی است که مدارس به عنوان کانون های دائمی تجمع انسانی، بیشترین ظرفیت را برای شیوع بیماری های مسری دارند.

همان طور که گفته شد طبق اعلام رسمی مقامات بهداشتی کشور، تا این لحظه مرگ ۸۱ نفر بر اثر آنفلوآنزا قطعی شده است و این در حالی است که هزاران – و شاید بالغ بر ۱۰ هزار نفر – درگیر این بیماری هستند.
از مسؤولان آموزش و پرورش می پرسیم چه تعداد از شهروندان ایرانی باید آنفلوآنزا بگیرند یا بر اثرش بمیرند تا آنها به این نتیجه برسند که باید چند روزی از خیر آموزش های بسیار مهمی که به بچه ها می دهند(!) بگذرند و مدارس را موقتاً تعطیل کنند؟

ارسال نظر