تاریخ : 22 جولای 2015 - 20:19 - شناسه خبر : 3154 اخبار شهرستان، اسلایدشو، گفت و گو

گفتگو با دانش آموز موفق میبدی در آزمون مبتکران:

با عشق و علاقه درس خواندن مهمترین فاکتور است

شاید خیلی ها از کنکور واهمه داشته باشند. اما در نظر من کنکور هم آزمونی است مثل همه آزمون های دیگر. مثل همین آزمون هایی که در مدرسه برگزار می شود.

شهرستان میبد در دو دهه توانسته است در کنکور سراسری بدرخشد. این درخشش را در وهله اول باید از مدیران و معلمان دلسوزی که در شهرستان تمام هم و غم خود را به یادگیری دانش آموزان اختصاص می دهند مرتبط دانست. همچنین فعالیت منظم درسی خود دانش آموزان شهرستان باعث شده است که شهر۸۰ هزار نفری میبد در اکثر رشته های دانشگاهی در دانشگاه های معتبر دارای دانشجویانی باشد. یکی از نکاتی که باعث موفقیت نخبگان میبدی در کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری می شود آمادگی آنها از سال دوم دبیرستان می باشد. خانم رضایی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای آنکه دانش آموزان دیگر شهرستان نیز با این الگوها آشنا شوند و درس خواندن را جدی بگیرند به سراغ وی رفتیم. او دانش آموز مقطع دوم دبیرستان نمونه دخترانه گل محمدی است که توانسته در آزمون کشوری مبتکران رتبه برتر را کسب کند. ماحصل گفت و گوی ما را در زیر می خوانید:

DSC_0169

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

مهدیه رضایی هستم فرزند اول یک خانواده پنج نفره

خانم رضایی شما در چه آزمونی شرکت کرده و چه رتبه ای کسب کردید؟

من در آزمون کشوری مبتکران موفق به کسب رتبه دوم شدم.

از شرایط آزمون برایمان بگویید؟

این آزمون در سطح کشور برای مدارسی که به مشارکت در آن تمایل دارند برگزار می شود. اما تعداد دقیق شرکت کنندگان را نمی دانم. در برگه پاسخ نامه چیزی ذکر نشده بود.

از دیگر افتخاراتی که کسب کرده اید برایمان بگویید؟

قبلا در همین آزمون مبتکران رتبه های پنجم، هفتم و هشتم کشوری را کسب نموده بودم.

عوامل موفقیت خود را در چه می دانید؟

اول توکل به خدا. بعد هم تلاش خودم و اینکه با عشق درس خواندم و هیچ اکراه و اجباری در کارم نبود.

خانم رضایی نقش پدر و مادرتان در موفقیتان چه بود؟

آنها واقعا حامی من بودند. هیچ وقت مرا مجبور به درس خواندن نکردند. همیشه این خودم بودم که با حمایت های آنها درس می خواندم.

مدرسه چه طور؟

من به جز کلاس های تست مدرسه در هیچ کلاس دیگری شرکت نکردم. موفقیتم را مدیون همین کلاس ها و حمایت های کادر مدرسه و معلم هایم هستم.

خانم رضایی چرا رشته ادبیات را انتخاب کردید؟

به دلیل علاقه ای که به درس عربی داشتم.

پس احتمالا در آینده هم می خواهید در همین رشته ادامه تحصیل دهید؟

البته هنوز تصمیم نگرفته ام. من علاقه مند به ادامه تحصیل در سه رشته هستم. اول تربیت معلمی زبان عربی به خاطر علاقه ام به آن، دوم وکالت به دلیل مقتدر بودن و از حق مردم دفاع کردن و بعد اینکه وارد دانشکده افسری شوم و پلیس موفقی تبدیل شوم.

به نظر شما موفقیت چه رنگی است؟

سفید.

تعریفتان از کنکور چیست؟

شاید خیلی ها از کنکور واهمه داشته باشند. اما در نظر من کنکور هم آزمونی است مثل همه آزمون های دیگر. مثل همین آزمون هایی که در مدرسه برگزار می شود.

فکر می کنید بتوانید در ماراتن کنکور هم بدرخشید؟

امیدوارم. من روی رتبه ی دو رقمی حساب باز کرده ام. حتی گاهی به تک رقمی هم فکر کرده ام. با تلاش همه چیز امکان دارد.

برای تابستان خود چه برنامه ای داری؟

من همان طور که در آزمون های دوره ای کانون شرکت می کنم درس های سال دوم را مرور می کنم. به هر حال پیش خوانی دروس سال سوم را شروع کرده ام.

چه توصیه ای برای هم سالان خود دارید؟

با برنامه ریزی درس بخوانند. با مطالعه منابع آزمون به موفقیت دست یابند. البته با عشق و علاقه درس خواندن مهمترین فاکتور است.

گفتگو: مریم السادات حسینی نسب

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر