تاریخ : 19 دسامبر 2019 - 9:40 - شناسه خبر : 31585 اخبار استان

انصراف ۱۱ داوطلب مجلس یازدهم در یزد

داوطلبین رد صلاحیت شده می‌توانند از ۲۸ آذرماه تا یکم دی ماه شکایت خود را به هیأت نظارت استان تحویل و برابر قانون باید از دوم تا ۲۱ دیماه پاسخ خود را دریافت کنند.

ایسنا/یزد سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد با اشاره به ثبت‌نام نهایی ۲۳۹ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این استان، گفت:‌ ۲۲ دی تا ۱۱ بهمن ماه آخرین مهلت اعلام نهایی اسامی داوطلبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد است.

«محمدعلی شاه‌حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌ که ۲۵۰ نفر در استان یزد برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند، اظهار کرد:‌ تاکنون از این تعداد ۱۱ نفر برای ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.

وی افزود:‌ در حال حاضر ۱۲۷ نفر از حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و ندوشن، ۴۷ نفر از حوزه انتخابیه تفت و میبد، ۱۵ نفر از حوزه انتخابیه اردکان و ۵۰ نفر از حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد داوطلب شرکت در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد در ادامه با بیان این که از تعداد کل انصرافی‌ها چهار نفر مربوط به حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و ندوشن، چهار نفر تفت و میبد، دو نفر مهریز و یک نفر از حوزه انتخابیه اردکان است، گفت: طبق قانون هیأت‌های اجرایی انتخابات موظفند تا تاریخ ۲۷ آذرماه مراتب رد صلاحیت احتمالی داوطلبان را توسط فرمانداری‌ها به آنها اعلام کنند.

شاه حسینی تصریح کرد: داوطلبین رد صلاحیت شده می‌توانند از ۲۸ آذرماه تا یکم دی ماه شکایت خود را به هیأت نظارت استان تحویل و برابر قانون باید از دوم تا ۲۱ دیماه پاسخ خود را دریافت کنند.

این مسئول در ادامه با بیان این که نتایج نهایی وضعیت داوطلبان این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۲ دیماه تا ۱۱ بهمن اعلام می‌شوند، بیان کرد: بعد از مهلت تعیین شده نیز فرصت لازم برای اعتراض مجدد وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به این که ۲۲ نفر از داوطلبین این دوره انتخابات بانوان هستند، گفت: در حوزه‌های انتخابیه اردکان، مهریز و تفت و میبد، هر کدام دو نفر و از حوزه انتخابیه یزد و اشکذر نیز ۱۶ داوطلب زن برای نمایندگی این دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد در پایان سخنان خود با بیان این‌که بیشترین تعداد ثبت‌نامی از نظر شغلی در این دوره انتخابات مجلس کارمندان دولت هستند، خاطرنشان کرد:‌ تعداد شرکت کنندگان در این انتخابات از نظر رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۴۳ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۴۷ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۴۶ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۴۱ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۳۱ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۱۷ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۲ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال یک نفر و ۷۱ تا ۷۵ سال نیز یک نفر ثبت نام نهایی انجام دادند.

ارسال نظر