تاریخ : 26 دسامبر 2019 - 12:35 - شناسه خبر : 31663 اخبار استان

مدیرکل ثبت احوال یزد خبر داد:

افزایش سن ازدواج و نخستین بارداری زنان در یزد

مدیرکل ثبت احوال یزد با بیان این‌ که آمار ازدواج در این استان روند کاهشی دارد گفت: سن ازدواج جوانان و همچنین سن نخستین بارداری مادران در یزد افزایش یافته است. «محمدعلی مکرمی» در روز گذشته سوم دیماه در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان این‌ که […]

مدیرکل ثبت احوال یزد با بیان این‌ که آمار ازدواج در این استان روند کاهشی دارد گفت: سن ازدواج جوانان و همچنین سن نخستین بارداری مادران در یزد افزایش یافته است.

«محمدعلی مکرمی» در روز گذشته سوم دیماه در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با بیان این‌ که سازمان ثبت احوال کشور از سوم دی ماه ۱۲۹۷ با صدور اولین شناسنامه آغاز به کار کرد و در استان یزد، نخستین سند در تاریخ ۲۶ فروردین سال ۱۳۰۷ ثبت شده است، اظهار کرد: این نهاد که ۱۰۱ سال سابقه فعالیت دارد، خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌ که مردم ثبت احوال را به لحاظ صدور شناسنامه و ثبت فوت می‌شناسند،افزود: مهمترین وظیفه این نهاد حراست از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد در ادامه گفت: این پایگاه مشخصات هویتی همه ایرانیان در تمام جهان را در اختیار دارد.

مکرمی با بیان این که اطلاعات اداره کل ثبت احوال همواره به صورت روزانه بروزرسانی و استعلامات دستگاه‌های مختلف مثل دادگستری و نیروی انتظامی از طریق این سازمان انجام می‌شود، تصریح کرد: پنج وظیفه اصلی ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی وفات، ثبت طلاق، ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور، جمع‌آوری و انتشار آمارهای انسانی از دیگر وظایف این اداره کل در استان یزد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، این مسئول ارائه آمار جمعیت مکان در لحظه را یکی از مهمترین امکانات پایگاه اطلاعات این سازمان دانست و بیان کرد: بر اساس آنچه که از برآیند اطلاعاتی مشهود است، تعداد ازدواج های استان یزد رو به کاهش است در حالی که آمارهای ثبتی طلاق در استان یا ثبت مانده و تغییر آنچنانی نداشته یا به طور خیلی مختصر و کوتاه، با افزایش کمی روبرو بوده است.

وی با بیان این‌که سن ازدواج در دختران و پسران کشور در حال افزایش است گفت: میانگین سن بارداری اول در میان مادران یزدی به ۲۹ سال رسیده و فرزندآوری کم شده به طوری که بیشتر خانواده‌ها یک یا دو فرزند هستند.

مکرمی کاهش نتیجه کاهش باروری را سالمندی جامعه در آینده دانست و خاطرنشان کرد: روند کاهش ثبت ازدواج و افزایش طلاق، یکی از عوامل اصلی در کاهش باروری به حساب می‌آید.

ارسال نظر