تاریخ : 26 ژانویه 2020 - 8:36 - شناسه خبر : 31886 ایران و جهان

سيدحسن خميني:

ايران متعلق به همه است؛ بايد اميدوار بود

فرزند يادگار امام ضمن تاكيد بر ضرورت اميدواري تاكيد كرد كه همه ما بايد اين باور را درون خود نهادينه كنيم كه ايران متعلق به همه ماست و هيچ‌ يك از ما به تنهايي نمي‌توانيم، ادعا كنيم كه اين سرزمين از آن ماست. سيد حسن خميني گفته است: «بايد اميدوار بود!»

فرزند يادگار امام ضمن تاكيد بر ضرورت اميدواري تاكيد كرد كه همه ما بايد اين باور را درون خود نهادينه كنيم كه ايران متعلق به همه ماست و هيچ‌ يك از ما به تنهايي نمي‌توانيم، ادعا كنيم كه اين سرزمين از آن ماست. سيد حسن خميني گفته است: «بايد اميدوار بود!»

كليدواژه «اميد» در شرايطي از سوي يادگار امام مورد تاكيد قرار گرفته كه كشور در ماه‌هاي گذشته، آبستن حوادث بسياري بوده است. حوادثي كه دست‌كم از هفته‌هاي نخست نيمه دوم سال جاري با شكل و شمايلي متفاوت از گذشته، يكي پس از ديگري به موج‌هاي خبري و واكنش‌هاي رسانه‌اي جدي انجاميد. حوادثي همچون اعتراض‌هاي مردمي به افزايش قيمت بنزين و برخورد با تجمع‌هاي اعتراضي در حالي كه هنوز حتي آماري دقيق از تعداد كشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان آن حوادث اعلام نشده، تنش‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي ميان ايران و امريكا كه در مقاطعي تا آستانه درگيري نظامي ميان دو كشور ادامه يافت، اقدام نامتعارف رييس‌جمهوري ايالات متحده در ترور قاسم سليماني و واكنش جمهوري اسلامي به اين اقدام در قالب حمله موشكي به پايگاه عين‌الاسد در خاك عراق، ماجراي انهدام هواپيماي مسافري اوكرايني و كشته شدن تمامي ۱۷۶ سرنشين اين پرواز درپي يك خطاي انساني توسط نيروهاي پدافند هوايي سپاه پاسداران و البته نحوه برخورد شوراي نگهبان با كانديداهاي انتخابات مجلس يازدهم كه ظاهرا به ردصلاحيت بيش از ۹۰ درصد چهره‌هاي شاخص جناح چپ انجاميده و موجي از نگراني نسبت به مشاركت در انتخابات پيش‌رو را به ‌همراه داشته است.

حال در چنين شرايطي سيدحسن خميني كه اين ايام كمتر با رسانه‌ها سخن مي‌گويد، در سخناني، بر ضرورت همدلي و تقويت روحيه همكاري ملي در كشور تاكيد كرده است. به گزارش ايسنا، او كه سخنان خود را با درخواست از حاضران براي قرائت فاتحه‌ شهيدان و جانباختگان حوادث ناگوار اخير كشور آغاز كرد، به واقعيت‌هايي از دهه ۶۰ اشاره كرد كه در آن زمان، با وجود مشكلات مختلف و جنگ تحميلي، مردم نسبت به نظام تعلق‌خاطر داشتند و ضمن تحمل مشكلات موجود و نداشتن توقع بالا در شرايط ويژه آن سال‌ها، از كمك به مسوولان در حوزه‌هاي مختلف دريغ نمي‌كردند. سيدحسن خميني بر همين اساس راه برون‌رفت از مشكلات موجود را نيز احيا و تقويت بيشتر وحدت داخلي و هم‌افزايي ملي دانست و تاكيد كرد: «در چنين شرايطي نه تحريم كارگر خواهد افتاد و نه تهديد.» او روايات گوناگون و مثال‌هاي فراواني را ذكر كرد كه تاكيد مي‌كند اصل بايد مردم باشند و اتحاد حول آنان. يادگار امام، در ادامه به سختي‌هاي كار رسانه‌اي هم اشاره كرد و با بيان اينكه اعتماد به رسانه مصداق و كانال اعتماد به مردم است و اعتماد به رسانه و مردم منجر به تقويت اعتماد عمومي به حاكميت خواهد شد، بر ضرورت اميدواري به آينده و گذر از مشكلات موجود تاكيد كرد. او مي‌گويد: «اگر اميد وجود نداشته باشد، هيچ كاري از دست كسي بر نمي‌آيد.»

سيدحسن خميني همچنين اضافه كرده است كه «همه ما بايد اين باور را درون خود نهادينه كنيم كه ايران متعلق به همه ماست و هيچ‌ يك از ما به تنهايي نمي‌توانيم ادعا كنيم كه اين سرزمين از آن ماست.» به‌گفته او، همه مردم بايد نسبت به ايران و نظام احساس تعلق خاطر داشته باشند؛ لذا در تعيين مصالح نظام مصلحت را نبايد تنگ و محدود ديد، بلكه بايد به گونه‌اي آن را تعريف كرد كه مصالح مردم و نظام همزمان در آن جاي داشته باشد و تفاوتي ميان اين دو به وجود نيايد. او در پاسخ به دغدغه‌ها و گلايه‌هاي رسانه‌اي برخي حاضران در جلسه، سخنان خود را با تاكيد بر اين نكته به پايان برد كه «بايد اميدوار بود».

ارسال نظر