تاریخ : 1 فوریه 2020 - 14:55 - شناسه خبر : 32006 اخبار استان، اسلایدشو

ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد:

افتتاح همزمان ۴۱ طرح تعاونی در سراسر استان/ بهره برداری از ۱۷ طرح اشتغال روستایی/ آغاز به کار بازارچه فروش تولیدات مشاغل خانگی

با افتتاح و بهره برداری از شرکت تعاونی ها و طرح های اشتغال روستایی در مجموع برای ۶۶۴ نفر فرصت شغلی ایجاد می گردد.

مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از افتتاح ۱۷ طرح اشتغال روستایی در ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: این طرح ها در زمینه های کشاورزی، صنعتی، بوم گردی، گردشگری و صنایع دستی، ورزشی و آزمایشگاهی می باشند که در قالب طرح اشتغال روستایی توسط بخش خصوصی در شهرستان های استان به بهره برداری خواهند رسید. با بهره برداری از این طرح ها برای نزدیک به ۱۳۵ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی با اشاره به افتتاح همزمان ۴۱ طرح تعاونی در سراسر استان خاطر نشان ساخت: شرکت تعاونی های تشکیل شده در زمینه های خدمات گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی، مشاوره کسب و کار، بهداشت و سلامت، رایانه، پوشاک، لبنیات، مسکن و … شروع به کار خواهند کرد که این تعداد تعاونی برای ۵۲۹ نفر فرصت اشتغال ایجاد می کنند.

ریاحی اضافه نمود: در دهه مبارک فجر بازارچه فروش تولیدات مشاغل خانگی جهت حمایت، معرفی و رونق بخشیدن به مشاغل خانگی در مرکز استان با همکاری اداره های تابعه شروع به کار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای ایجاد انگیزه در بین جامعه کار و تولید استان، تجلیل از ورزشکاران مدل آوری که در رقابت های ورزش کارگری شرکت کرده اند در دستور کار قرار داده ایم. همه ساله در این ایام برای ایجاد نشاط در بین جامعه کارگری، مجموعه ورزشی کارگران مسابقات ورزشی گوناگونی از جمله فوتسال را برگزار می کند که در پایان از تیم های برتر با اهداء جوایز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با تاکید اینکه این اداره کل اقدام به برگزاری مسابقه خاطره نویسی از دوران انقلاب کرده است تصریح کرد: در ایام خجسته دهه فجر از بین کسانی که در این مسابقه شرکت کرده اند پس از داوری آثار از برترین ها تقدیر و هدایای نفیسی به شرکت کنندگان اهدا می گردد؛ علاوه بر این مسابقات گوناگون فرهنگی از جمله کتابخوانی، شعر، نقاشی و … در واحدهای تولیدی بین کارگران و خانواده هایشان برگزار می شود.

ریاحی جشنواره شعر کار و کارگر را یکی از برنامه های این اداره کل دانست که در شهرستان بافق روی خواهد داد و در پایان اثرهای برتر در قالب یک مجموعه به چاپ می رسد.

ریاحی همچنین گفت: در ایام مبارک دهه فجر از برگزيدگان چهاردهمين دوره مسابقات قرآني وي‍‍‍ژه جامعه كار و توليد به نحو شایسته تجلیل خواهد شد.

ریاحی در پایان با تاکید بر اینکه از کارفرمایان سلامت محور و خانه بهداشت های برتر کارگری سال جاری تقدیر به عمل خواهد آمد گفت: مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی کاریزما جهت مشاوره شغلی به هم استانی های گرامی در ایام کار خود را شروع می کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر