تاریخ : 11 فوریه 2020 - 13:35 - شناسه خبر : 32150 اخبار استان

با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

چهاردهمین مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی افتتاح شد

پیش بینی می شود که ۶۲ درصد اشتغال استان را حوزه خدمات در بر بگیرد. ظرفیت و فرصتی است که متقاضیان را راهنمایی کنیم تا کارآفرینان در این عرصه ها قدم بردارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: در ایام الله دهه فجر چهاردهمین مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی به نام کاریزما با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی، مراکزی هستند که در حوزه کسب و کار می توانند نقش آفرینی کنند افزود: این مراکز می توانند جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به صورت خلاقانه در حوزه کسب و کار راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی با هدف توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی کشور، افزایش سرعت فعالیت‌های کارآفرینانه در تولید ناخالص داخلی، ایجاد ارتباط منطقی و پایدار میان فعالیت‌های کارآفرینانه و ارتقای فضای کسب‌وکار و تولید به وجود آمده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مشاوره‌های تخصصی به کارآفرینان، ارایه خدمات مشاوره آموزشی در حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت، ارایه برنامه‌های شتاب دهنده و استارتاپ‌ها، ارایه مشاوره به متقاضیان درباره مباحث قانونی و حقوقی، ارایه راهکارهای تامین منابع مالی ایده‌های نوآورانه و ارزیابی همه جانبه طرح‌ها از جمله زمینه‌های فعالیت این مراکز دانست.

ریاحی با اشاره به اینکه تا ۱۰ سال آینده ۳۶ درصد از مشاغلی که در حال حاضر وجود دارد حذف می شود خاطرنشان ساخت: کشور استرالیا ۱۰۰ شغل جدید را معرفی کرده که در هفت گروه شغلی آن را طبقه بندی کرده و بر روی آنها برنامه ریزی کرده است.

ریاحی با تاکید براینکه به نظر می رسد روند توسعه کسب و کار را باید با درایت جلو ببریم افزود: در یک برهه ایی استان یزد ۱۰۰ صددرصد صنعتی بود. در حال حاضر ۴۸ درصد از مشاغلی که در استان فعال هستند در حوزه خدمات و ۴۴ درصد در حوزه صنعت است.

وی اضافه نمود: پیش بینی می شود که ۶۲ درصد اشتغال استان را حوزه خدمات در بر بگیرد. ظرفیت و فرصتی است که متقاضیان را راهنمایی کنیم تا کارآفرینان در این عرصه ها قدم بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در استان جوانان اندیشمند، دارای تفکر خلاقانه که می توانند نوآورانه برخورد کنند وجود دارد تصریح کرد: باید این ظرفیت و پتانسیل استان را در نظر بگیریم و مشاوره های درست به مراجعه کنندگان بدهیم.

وی اضافه نمود: این مراکز می توانند دست کارآفرینان، سرمایه گذاران و جوانانی که در حوزه های مهارتی و شتاب دهنده ها فعالیت دارند را در دست هم بگذارند تا منابع مالی متناسب با کاری که می خواهند شروع کنند محقق گردد.

ریاحی اطلاع رسانی این مرکز و امثال این مراکز را بسیار مهم دانست و گفت: هنوز بسیاری از افراد جامعه شناختی کافی از این مراکز ندارند. این در حالی است که این مراکز نقش پرر نگی را می توانند در حوزه ایجاد اشتغال ایفا کند و جامعه هدف را راهنمایی و مشاوره بدهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ مرکز در استان وجود دارد که به صورت قانونی مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی را انجام می دهند عنوان نمود:  بیشترین فراوانی حوزه  عملکردی این مراکزدر گروه توسعه تجارت، فروش و صادرات است.

ریاحی ادامه داد:۱۴زیر گروه تخصصی در این حوزه برنامه ریزی شده است که امیدواریم علاقه مندان در این عرصه وارد شوند تا به کارآفرینان حوزه های مختلف مشاوره بدهند.

کاریزما 4
کاریزما 3
کاریزما 2
کاریزما 1

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۱۴ 

ارسال نظر