تاریخ : 19 فوریه 2020 - 8:35 - شناسه خبر : 32171 اخبار استان، اسلایدشو

افتتاح ۴۱ طرح تعاونی در استان یزد با سرمایه‌گذاری ۱۵۶۰ میلیارد ریال

سهم استان یزد از ۳۲۲ طرحی که امروز در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ۴۱ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۱۵۶۰ میلیارد ریال بود که در چهل و یکمین بهار انقلاب به ثمر نشسته است.

«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار و مسئولان استان یزد در «شرکت تعاونی فرآورده های میوه ای و آب میوه پیشگامان کویر یزد» به عنوان نماینده دیگر تعاونی‌های استان برگزار شد، گفت: سهم استان یزد از ۳۲۲ طرحی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت، ۴۱ طرح تعاونی است که بیشترین طرح در بین استان های کشور مربوط به این استان است.

وی با بیان این که این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۵۶۰ میلیارد ریالی در بخش تعاون استان با حضور دکتر طالبی استاندار یزد افتتاح شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد تعاونی ۶۳ درصد (۲۶ تعاونی) شهری و ۳۷ درصد (۱۵ تعاونی) سهم روستاهای استان است.

ریاحی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این شرکت تعاونی ها برای ۶۷۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، عنوان کرد: تعاونی های مذکور در زمینه های تولیدی، توزیعی و خدماتی با ۴۷۹۰ نفر سهامدار عضو و غیرعضو شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین تعاونی‌ها تشکیل شده در گرایش خدماتی به خصوص خدمات انفورماتیک و فناوری اطلاعات، خدمات رفاهی و گردشگری، تامین نیروی انسانی، طراحی نرم افزارهای سرگرمی، زیبایی و آرایشگری هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که استان یزد رتبه دوم در زمینه تشکیل تعاونی در گرایش کشاورزی با سیستم مدرنیزه آبیاری را دارد افزود: تعاونی های کشاورزی در زمینه های پرورش و تکثیر شترمرغ، پرورش اسب، دامپروری، پرورش ماهی قزل آلا و تولید سیفی جات گلخانه‌ای فعالیت می کنند.

یاداور می‌شود؛ «شرکت تعاونی فرآورده های میوه ای و آب میوه پیشگامان کویر یزد» با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم۴۰۰ نفر، سالانه ۱۵ هزار تن ظرفیت تولید دارد و از مزایای این شرکت ایجاد ارزش افزوده بالا در زمینه کنسانتره میوه است.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

ارسال نظر