تاریخ : 24 فوریه 2020 - 7:47 - شناسه خبر : 32236 اسلایدشو، ایران و جهان

ثبت کمترین مشارکت مردم در انتخابات مجلس در ۴ دهه اخیر / میزان مشارکت در کلانشهر‌ها

رأی دهندگان در انتخابات ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار ۴۰۴ نفر بودند که ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان بودند یعنی مشارکت ۴۲.۵۷ درصد در این دوره بوده است.

میزان مشارکت ۴۲ درصد بود
رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد: رأی دهندگان در انتخابات ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار ۴۰۴ نفر بودند که ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان بودند یعنی مشارکت ۴۲.۵۷ درصد در این دوره بوده است. رحمانی فضلی درباره میزان مشارکت استان تهران و شهر تهران گفت: در استان تهران دو میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۶۳ نفر که به میزان ۲۶.۲ درصد مشارکت داشتند و در حوزه تهران، ری و شمیرانات و پردیس یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر به میزان ۲۵.۴ درصد مشارکت کردند. به این ترتیب پایین ترین میزان مشارکت در انتخابات مجلس بعد از انقلاب ثبت شد.

میزان مشارکت در کلانشهرها

بر اساس نتایج اعلام شده انتخابات، در اصفهان ۴۱۲ هزار نفر رای دادند که با توجه به آمار یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری واجدان شرایط، میزان مشارکت ۲۵٫۷ درصد است. در مشهد نیز ۷۴۳ هزار نفر رای دادند که با توجه به آمار دو میلیون و ۳۶۵ هزار نفری واجدان شرایط، میزان مشارکت ۳۱٫۴ درصد است. همچنین میزان مشارکت در کرج ۲۲٫۴ درصد، در شیراز ۲۶٫۴ درصد و در اهواز ۳۳٫۵ درصد اعلام شده بود.

ارسال نظر