تاریخ : 2 مارس 2020 - 9:02 - شناسه خبر : 32270 اسلایدشو، ایران و جهان

خبر مهم وزیر بهداشت: برای نخستین بار در جهان، با ۳۰۰ هزار اکیپ مجهز در سراسر کشور از پس فردا به تک تک خانه‌ها مراجعه می‌کنیم؛ کرونا را ریشه کن می‌کنیم

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: با ۳۰۰ هزار اکیپ مجهز در سراسر کشور از پس فردا به تک تک خانه ها مراجعه و بیماری کرونا را ریشه کن می کنیم.

وزیر بهداشت از تجهیز ۳۰۰ هزار اکیپ مجهز در سراسر کشور برای مراجعه به منازل از دوروز آینده خبر داد.

به گزارش انتخاب؛ سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست خبری اعلام کرد: این طرح برای نخستین بار در جهان، با ۳۰۰ هزار اکیپ مجهز در سراسر کشور از دوروز آینده شروع خواهد شد.

وی افزود: امشب راس ساعت ۸:۳۰ دقیقه  با تمام روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور وییدیو کنفرانسی در این رابطه خواهیم داشت و به تشریح این طرح خواهیم پرداخت و از پس فردا این ۳۰۰ هزار اکیپ تشکیل خواهد شد و با کمک سازمان بسیج  و همچنین به همراه لوازم و تجهیزات بیماری یابی  به تک تک خانه‌ها مراجعه و بیماری کرونا را ریشه‌کن می‌کنیم.

نمکی همچنین از شناسایی افراد پراکنده و آماده سازی مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان هایی که پذیرای این بیماران باشند در سراسر کشور  در تکمیل این طرح  خبر داد.

افزایش آمار بهبود یافتگان

وزیر بهداشت گفت: خبر خوش این است که آمار بهبود یافتگان ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است و تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته از بین ۹۷۸ بیمار بهبود یافته اند. هر روز تعداد بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور بیشتر می شود. هر مورد جدید بهبود یافته که اعلام می شود نوید جدیدی است در دل همکاران ما در وزارت بهداشت که در این عرصه آماده هستند و هر بیمار جدیدی را که می بینند بهبود یافته است ذوق می کنند که نشان می دهد کارهایی که انجام می دهند موثر بوده است.

گله وزیر بهداشت از سفرهای مردم

وی گفت: با این حال از هموطنان می خواهیم بیشتر همراهی کنند. از برخی مردم گله داریم به رغم اینکه بارها بارها از مردم خواسته ایم که در خانه بمانند و به سفر نروند زیرا ما در اوج و پیک بیماری هستیم اما باز هم می بینیم و گزارش هایی که از وزارت راه و شهرسازی می گیریم نشان می دهد که شماره پلاک هایی که از نقاط آلوده به سفر می روند باز هم قابل توجه است بنابراین مجبور شدیم در ورودی شهرها قرنطینه ها را بیشتر کنیم و جلوی افرادی که از مناطق آلوده می آیند بگیریم و واقعا آنها را قرنطینه می کنیم.

وی گفت: خواهش من از مردم این است که از برگزاری مراسم جمعی امتناع کنند. مراسم ختم، عروسی، سالن هایی که در هم تنیده و شلوغ است، مراسم هایی که در مساجد برگزار می شود را به حداقل تراکم برسانند. ستاد اقامه نماز این هفته همراهی کرد. این همکاری این هفته هم ادامه خواهد داشت. این همکاری ها کمک بسیار بزرگی است تا این مساله ای که همه مردم را آزار می دهد را کنترل کنیم.

ارسال نظر