تاریخ : 13 مارس 2020 - 11:38 - شناسه خبر : 32333 اخبار استان

نشست صیانت از نیروی کار در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا برگزار شد/ اتخاذ تصمیماتی جهت صیانت از تولید و نیروی کار استان

جلسه صیانت از نیروی کار در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در سالن تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: جلسه صیانت از نیروی کار در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در سالن تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.
محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح استان و ضرورت پیشگیری و اتخاذ تصمیم به منظور صیانت از نیروی کار در کارگاه های استان گفت: با شیوع این ویروس فرهنگ استفاده از وسایل حفاظت فردی در شرکت ها و واحدهای تولیدی به طور جدی مورد توجه و استفاده قرار گرفت. مواد ضد عفونی کننده، دستورالعمل های بهداشتی، پوستر، بنر، کلیپ های آموزشی نیز جهت آگاه سازی جامعه کار و تولید استان در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته شد.
وی اظهار امیدواری کرد اشاعه ویروس کرونا کنترل شود و اضافه نمود: در این راستا علاوه بر شرایط حفاظتی که به وجود آمده با حفظ شرایط تولید از جامعه کارگری نیز در مقابل این بیماری صیانت لازم را داشته باشیم؛ به طوری که باروش پیشگیرانه ،کارگران کمترین مواجهه را با این ویروس داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطر نشان ساخت: دستور العملی وزارت متبوع از حوزه معاونت روابط کار ارسال کرده تا در استان هایی که لزوم کاهش ساعت کار کارگران و روش های مواجهه جامعه کارگری مد نظر است با هماهنگی کمیسیون کارگری و شورای تامین استان موضوع بررسی و با توافق جامعه کارگری و کارفرمایی و شورای تامین تایید و اجرا شود.
وی با بیان اینکه قرار است در این نشست طرح موضوع صورت بگیرد و روش هایی مطرح و با حضور فرماندار شهرستان یزد که مسئولیت ستاد مبارزه با ویروس کرونا را در سطح شهرستان یزد برعهده دارند آن را اجرایی نماییم.
محمدحسین ریاحی با بیان اینکه با نظارت استانداری وهمت صنعت معدن تجارت استان تصمیمات خوبی در حوزه صنوف در استان گرفته شده اظهار امیدواری کرد پیشنهادات کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان در این نشست مورد بررسی وتصمیمات خوبی نیز برای جامعه کار و تولید استان گرفته شود.
لازم به ذکر است در نشست امروز مهندس رستگاری فرماندار دکتر حجت رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان، دکتر علمدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مهندس عزالدینی مدیرعامل شهرک های صنعتی استان و خانم دکتر خامسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، ومعاون اداره کل اطلاعات و مدیران ستادی و شهرستان اداره کل نیزحضور داشتند.

ارسال نظر