تاریخ : 15 مارس 2020 - 13:19 - شناسه خبر : 32356 اخبار شهرستان

ثبت نام آنلاین بیمه بیکاری

چطور از قرنطینه خانگی لذت ببریم؟

یک مشاور خانواده در استان یزد با بیان این‌که قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای تقویت روابط اعضای خانواده با یکدیگر است، گفت: دوران قرنطینه فرصت مناسبی برای فکر کردن به رفتار خود و برنامه‌ریزی مناسب برای اصلاح رفتارهای غلط است.

ایسنا/یزد یک مشاور خانواده در استان یزد با بیان این‌که قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای تقویت روابط اعضای خانواده با یکدیگر است، گفت: دوران قرنطینه فرصت مناسبی برای فکر کردن به رفتار خود و برنامه‌ریزی مناسب برای اصلاح رفتارهای غلط است.

این روزها در پی شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستیم و جز برای موارد ضروری از خانه خارج نمی‌شویم، این قرنطینه در حقیقت نوعی مسئولیت پذیری در برابر سلامت خود و دیگران بوده و به نظر می‌رسد این خانه نشینی که برای حفظ سلامت عمومی توصیه می‌شود را، می‌توان مفیدتر از گذشته سپری کرد.

دکتر «محمدعلی صادقی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، قرنطینه خانگی را فرصت مناسبی برای درک بیشتر طرفین و گذراندن اوقات خوش با خانواده دانست و با بیان این‌که توی این روزها سئوالات مختلفی در مورد چگونگی گذراندن اوقات خانه نشینی مطرح می‌شود، اظهار کرد: بازی کردن یکی از کارهای خوب و جذاب خانواده‌ها در دوران قرنطینه خانگی است.

وی با بیان این‌که نوع بازی کردن به هیچ عنوان مورد عجیت و غریب و یا معمایی پیچیده نیست، افزود: بازی کردن در حقیقت اقدام و هر فرصتی است که روابط فرد با اعضای خانواده را بیشتر و صمیمی‌تر می‌کند.

این مشاور امور تربیتی و خانواده استان یزد در ادامه با بیان این‌که در بازی‌های خانوادگی مهم نیست که چه بازی انجام می‌شود، گفت: مهمترین چیز در بازی‌های خانوادگی گذراندن وقت با همدیگر، خندیدن و خوش گذرانی گروهی است.

بازی مهمترین راه برای لذت بردن از قرنطینه خانگی

صادقی‌پور سادگی را از جمله مهمترین مولفه‌های بازی‌های خانوادگی دانست و بیان کرد: قوی شدن رابطه‌های فردی با اعضای خانواده مهمترین دستاورد بازی کردن با بستگان در دوران قرنطیه کرونایی است.

وی با بیان این‌که اساساً تمام افراد جامعه همیشه به دنبال فضایی برای شادی و ارتباط هستنند، تصریح کرد: تمام تمرین‌های روانشناسی نیز برای شاد زیستن است و این مهمترین نیاز انسانهاست.

این مشاور خانواده تأکید کرد: گفت و گو گروهی در مورد حس فردی افراد بعد از بازی خانوادگی یکی دیگر از راهکارهای موثر برای خوب شدن حال و هوای افراد در قرنطینه خانگی است.

صادقی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که افراد خیلی وقتها از خود راضی نیستند و همیشه به دنبال اصلاح رفتار شخصی هستند، گفت: دوران قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای فکر کردن به رفتار خود در زمان و مکان‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای اصلاح رفتارهای غلط است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم افراد در دوران قرنطینه خانگی که فراغ بال بیشتری دارند، با ترسیم جدولی موقعیت‌های مختلف، رفتارهای متنوع و اتفاقات متعددی را که برای آنها در گذشته پیش آمده را بنویسند و با اضافه کردن دو ستون دیگر به جدول ارزیابی شخصی۸، صادقانه فکر کنند، که اگر به گذشته بروند در موقعیت‌های قبلی چه رفتارهایی را انجام خواهند داد.

این مشاور خانواده در پایان گفت: اگر در دوران قرنطینه خانگی افراد همین یک کار را به درستی و کامل انجام دهند، می‌توان ادعا کرد که بزرگترین خود ارزیابی‌های فردی را که مهمترین مسیر برای تکامل شخصی است، انجام داده‌اند.

ارسال نظر