تاریخ : 4 آوریل 2020 - 16:57 - شناسه خبر : 32414 اخبار شهرستان، اسلایدشو

باید علاوه برجبران صدمات کرونا به جهش تولید و پیشرفت روز افزون دست یابیم/همه به کمک آسیب دیدگان، بیکاران و اقشار محروم و آسیب دیده برخیزیم

هزینه های جشن ها و مراسم ها و افطاری ها و ثلث سهم امام ع و سهم سادات و وجوه خاصی که صنایع و شرکت ها و توانگران تعیین می کنند و سایر درآمدهای موقوفات و مبرات باید هدفمند درخدمت حل این مشکل مقطعی در آید.

بسم الله الرحمن الرحیم
یامن اسمه دواء و ذکره شفاء.
ضمن عرض تقدیر و سپاس فراوان به همه مردم شریف و مسئولان محترم بخاطر رعایت خوب توصیه ها و دستورات بهداشتی و پزشکی و مقررات جاری بویژه درایام تعطیلات نوروز و روز طبیعت و بخاطر همه تلاش ها و فداکاری ها و همیاری ها و همکاری ها و همبستگی بالا دراین بلای ناگوار و جهانگیر، لازم می دانم افزون بر همه توصیه های پیشین و نیز مصوبات ابلاغی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و شورای تامین، به یکی از پیامدهای اجتماعی و اقتصادی تلخ و ناگوار کرونا اشاره کنم و آن عبارت است از تنگنای معیشتی و سختی ها وچالش های اقتصادی که بخاطر تعطیلی مراکز تولیدی و خدماتی و تجاری متوجه جمع زیادی از شهروندان عزیزمان و بخش های اقتصادی شده و خواهد شد .
با این ملاحظه وبرای حل این چالش بزرگ چند نکته را تاکید می نمایم :
۱ . دراین موقعیت خاص باید الگوی تعاون و تکافل اجتماعی مهاجر و انصار عصر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را سرلوحه کار خود قرار دهیم و همه بیاری یکدیگر و کمک آسیب دیدگان و بی کاران و اقشار محروم و نیازمند و متوسط آسیب دیده برخیزیم .
بفضل الهی میبد ظرفیت بالا و کم نظیر نیکوکاری و خیری دارد و در بسیاری از زمینه ها گوی سبقت ربوده است و وجود مساجد و حسینیه ها و هیئت های مذهبی و عزاداری و موسسات خیریه و جریان روح تعاون و تکافل اجتماعی و حس کمک و فرهنگ مساعدت سرمایه بزرگی است که اکنون باید همه آن ها به میدان آیند و شبکه منسجمی شکل گیرد و بابرنامه ریزی و تقسیم کار درهمه محلات به امور نیازمندان و آسیب دیدگان با کمال تکریم و آبرومندی رسیدگی نمایند و صاحبان مکنت و ثروت و صنعت و تجارت و خیرین بزرگوار وظیفه دارند بطور ویژه یاری و مساعدت نمایند و بارها عرض کرده ام در شهرما حتی اگر یک محروم و گرسنه و نیازمند و مشکل هم باشدهمه مامسئول و مواخذ و مورد عقاب خواهیم بود.
امیدوارم مساجد و هیئت های مذهبی و عزاداری و موسسات خیریه سریعا بپاخیزند ودر ماه های مبارک شعبان و رمضان که بهار خدمت و انفاق و عبادت است به دستگیری نیازمندان و حل مشکلات آسیب دیدگان ازکرونا همه در حدتوان خود اقدام و همکاری نمایند و طبعا باید فرمانداری و دفتر این موضوع را سامان دهند و برنامه ریزی نمایند.
هزینه های جشن ها و مراسم ها و افطاری ها و ثلث سهم امام ع و سهم سادات و وجوه خاصی که صنایع و شرکت ها و توانگران تعیین می کنند و سایر درآمدهای موقوفات و مبرات باید هدفمند درخدمت حل این مشکل مقطعی در آید.
۲ . درمورد احیاء و ارتقاء و جهش تولید و بازسازی اقتصادی وپیشرفت بخش های صنعت و تجارت و خدمات و مشاغل و حرفه ها لازم است فرماندار ارجمند با رایزنی و حمایت نماینده محترم و نماینده ارجمند ومنتخب و با همکاری و همراهی وسیع ادارات ، نهادها و بانک ها و باهمت والای خیل عظیم صنعت گران و نخبگان و همه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط، به ایجاد یک جبهه مشترک و برنامه ریزی جامع و جذب سرمایه و امکانات و فعال سازی همه ظرفیت های کشوری ، استانی و شهرستان بپردازند و وظیفه شرعی و ملی و انقلابی همه ما نهایت همکاری و همراهی دراین زمینه است و باید علاوه برجبران لطمات و صدمات کرونا به جهش تولید و پیشرفت روز افزون دست یابیم.
دراین زمینه رسالت ووظایف دستگاه های اداری و خدماتی مرتبط با صنعت و بانک ها در شهرستان واستان بسیار سنگین است و کوتاهی آن ها دراین مورد پذیرفته نیست.
همانگونه که از صاحبان صنایع هم انتظارات اکیدی وجوددارد که برخی از آنها را بصورت تلفنی به همه دوستان درجلسه چند روز قبل در محل فرمانداری عرض کردم واز جمله آن ها عبارت است از :
اهتمام به ارتقای سطح کیفیت و رقابت بین المللی و ابتکار وبکارگیری فناوری های پیشرفته تر و هوشمند و خودکفایی بیشتر در قطعه سازی و توسعه دانش فنی و توسعه صادرات و عنایت به محیط زیست و تنوع صنایع و توجه بیشتر به کارکنان.
در کنار بخش صنعت البته بخش های کشاورزی و معادن و صنایع دستی و گردشگری و تجارت باید مورد اهتمام باشد.
۳ . نهادهای حمایتی و امدادی مانند کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی و هلال احمر و ادارات و سازمان های بیمه ای و بازنشستگی و کار وامور اجتماعی و دیگر نهادهای مرتبط نیز باید باید با عزم و همت مضاعف و تلاش مستمر دراین شرائط به انجام وظایف خود و چاره اندیشی های ویژه‌ برای حل مشکلات و گره گشایی از گرفتاری های مردم و خانواده های تحت پوشش بپاخیزند.
ازخداوند متعال سلامت و امنیت و آرامش و آسایش و طمانینه و دفع بلاها و حل مشکلات و توفیق روز افزون برای همه شما خواهانم.
علی رضا اعرافی

اخبار مرتبط

ارسال نظر