تاریخ : 14 آوریل 2020 - 14:11 - شناسه خبر : 32437 اخبار استان

محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

پرداخت بالغ بر ۴۰ ميليارد ريال به متقاضيان مشاغل خانگی توسط بانک های عامل

محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: بانک های عامل در استان بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان مشاغل خانگی در سال گذشته وام پرداخت نموده اند. وی بیان داشت: سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بوده که سهم  بانک های رفاه كارگران و توسعه […]

محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: بانک های عامل در استان بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان مشاغل خانگی در سال گذشته وام پرداخت نموده اند.

وی بیان داشت: سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بوده که سهم  بانک های رفاه كارگران و توسعه تعاون هر کدام به میزان ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

ریاحی خاطرنشان ساخت: تعداد ۸۱۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سال ۹۸صادر شده که از این تعداد، ۸۰۲ مجوز برای متقاضیان مستقل و  9مجوز برای متقاضیان پشتیبان بود.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۱۸ طرح به مبلغ۶۸۸۰۰ میلیون ریال به بانک های عامل(رفاه – توسعه تعاون) جهت اخذ وام معرفی شده اند تصریح کرد: از این تعداد به ۳۰۷ طرح مبلغ ۴۰۴۶۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت گردیده، که این طرح ها فرصت اشتغال برای ۳۳۸ نفر را فراهم نمودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه در حوزه  مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می توانند با توجه به مهارت خود در منزل، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند اضافه نمود: می توان در کنار خانواده و همراه با مراقبت از فرزندان، در محیط آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب در آمد شد.

وی از مزایا مشاغل خانگی  را کاهش هزینه های رفت و آمد و همچنین مشکلات ناشی از ترافیک دانست و افزود: مشاغل خانگی باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده می گردد. فرزندان در زمان  حضور پدر یا مادر در منزل اهمیت کسب و کار را از نزدیک درک می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر