تاریخ : 20 ژوئن 2020 - 12:25 - شناسه خبر : 32674 اخبار شهرستان، اسلایدشو

نصب تندیس مرد سفالگر در میدان سرامیک سازی میبد

شهرداری برای این تندیس‌ها مجموعا چهار میلیارد ریال هزینه کرده است تا هنرصنعت سفال میبد را بهتر از گذشته در عرصه ملی و جهانی به مسافران و گردشگران معرفی کنید.

علیرضا نقوی شهردار میبد در مراسم نصب تندیس مرد سفالگر در شهرستان میبد گفت: شورا و شهرداری میبد با هدف معرفی هنر صنعت سفال در میبد و قدردانی از هنرمندانی که سال‌های سال برای معرفی این هنرصنعت تلاش کردند این تندیس را در میدان ورودی بازار صنایع دستی رونمایی کرد.

نقوی افزود: شهرداری برای این تندیس‌ها مجموعا چهار میلیارد ریال هزینه کرده است تا هنرصنعت سفال میبد را بهتر از گذشته در عرصه ملی و جهانی به مسافران و گردشگران معرفی کنید.

فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در مراسم گفت: حرکت خوبی در المان سازی فرهنگی و نماد‌های شهری در میبد آغاز شده است و مطمئنا استفاده از تصاویر هنرمندان و تندیس‌هایی در حوزه صنایع دستی و حوزه‌های فرهنگی اقدام ارزشمندی به شمار می‌آید.

وی این مساله را حمایت آشکار از حوزه صنایع دستی خواند و افزود: وقتی که به محوطه‌های صنایع دستی ورود پیدا می‌کنیم این تندیس‌ها به معرفی ظرفیت‌های میبد در حوزه سفال کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این تندیس‌ها را نماد شهری ماندگار توصیف کرد و اظهار داشت: میبد در سال‌های اخیر در زمینه فعالیت‌های حوزه صنایع دستی تحول خوبی داشته و ۲ سال پیش به عنوان شهرجهانی زیلو شناخته شد.

وی میبد را شهر سفال و سرامیک عنوان کرد و ادامه داد: رونمایی از این تندیس‌ها در میبد ادامه دارد و تندیس بعدی در حوزه هنرصنعت زیلو خواهد بود. امیدواریم نام میبد به عنوان شهر سفال و سرامیک بلند آوازه بماند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر