تاریخ : 23 ژوئن 2020 - 8:54 - شناسه خبر : 32682 اخبار استان، اسلایدشو

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد:

گواهی امضاء برای جامعه کارگری استان در روز هفتم تیر رایگان است/ جامعه کارگری از سه ضلع مشکل امنیت شغلی، تامین معیشت و تشکل یابی رنج می برد

شعبه ۱۰۲ به عنوان شعبه تخصصی حوزه کارگری و شعبه ۷ حقوقی یزد هم به عنوان شعبه مسائل حقوقی جامعه کارگری به فعالیت می پردازند.

نشست نمایندگان تشکل های کارگری استان به مناسبت هفته قوه قضائیه و با حضور دهشیری رئیس کل دادگستری، حداد زاده دادستان و نماینده دیوان عدالت اداری و همچنین ریاحی مدیرکل و برخی از مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن کنفرانس دادگستری استان برگزار شد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در دومین روز هفته قوه قضاییه که بعنوان روز حمایت از تولید و کار آفرینان نامگذاری شده، در جمع مدیرکل، مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و نمایندگان خانه کارگر و تشکل های کارگری استان یزد گفت: آمار تقریبی بیش از ۵۰ درصدی جامعه کارگری و تاکیدات مقام معظم رهبری در دهه اخیر بر توجه به معیشت و اقتصاد و حمایت از بحث تولید که در قالب شعار سال نمود پیدا کرده ضرورت برگزاری چنین جلساتی است.

وی ادامه داد: رویکرد قوه قضاییه به موضوع شعار سال، تبلیغاتی و نمایشی نیست بلکه تکلیف مدار است و در این راه با تمام توان از بخش های مختلف تولید به ویژه کارگران که یکی از ارکان محور تولید هستند حمایت می کنیم .

 دهشیری در تبیین مشکلات جامعه کارگری گفت: جامعه کارگری از سه ضلع مشکل امنیت شغلی، تامین معیشت و تشکل یابی رنج می برد که این سه مشکل بر هم اثرگذار است اما تا مشکل امنیت شغلی و تامین معیشت کارگران حل نشود تشکل یابی معنا پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه قطعا مشکلات کارگران بر جامعه اثرگذار است بر لزوم همکاری ادارات مرتبط در جهت اجرای مُر قانون کار تاکید کرد و افزود:  این موضوع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با هدف حمایت از تولید کنندگان برگزار می شود مورد تاکید ویژه قرار خواهد گرفت.

دهشیری با بیان این که اجرای دقیق قانون کار لزوم مستلزم شناخت کارفرمایان نسبت به همه جوانب این قانون است افزود: در این راستا تفاهمنامه ای بین دادگستری استان و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در خصوص آموزش کارفرمایان در قالب ۵ قانون مورد نیاز منعقد شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: قطعا حمایت دستگاه قضا از اقتصاد مقاومتی شامل هر دو بخش سرمایه گذار و نیروی کار به عنوان دو رکن اساسی جهش تولید و موتور محرک تولید خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تسریع در روند رسیدگی به پرونده های حوزه کارگری گفت: در این راستا شعبه ۱۰۲ به عنوان شعبه تخصصی حوزه کارگری و شعبه ۷ حقوقی یزد هم به عنوان شعبه مسائل حقوقی جامعه کارگری به فعالیت می پردازند.

دهشیری افزود: همچنین پنجشنبه هر هفته اداره معاضدت و ارشاد حقوقی شهرستان یزد آمادگی دارد تا با حضور یک وکیل مسلط به قوانین کار، به صورت رایگان خدمات مشاوره در امور مربوط به جامعه کارگری را با همکاری خانه کارگر ارائه کند.

وی همچنین گفت: در روز هفتم تیر جامعه کارگری استان که نیاز به گواهی امضاء دارند می توانند با حضور در دفاتر اسناد رسمی استان به صورت رایگان از این خدمت بهره مند شوند.

ارسال نظر