تاریخ : 26 ژوئن 2020 - 10:45 - شناسه خبر : 32689 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

رئیس دادگستری میبد در نامه‌ای به فرماندار:

همه دستگاهها با همکاری شهرداری نسبت به تسریع در احداث و تکمیل فضای ورزشی بانوان اقدام کنند

رئیس دادگستری در نامه ای به فرماندار میبد، پیگیری احداث و تکمیل فضاهای ورزشی بانوان را خواستار شد.

به گزارش صدای میبد؛ متن نامه علیرضا حسین‌بیگی به حسین فلاح به شرح ذیل می باشد:

با سلام
احتراماً همانطور که مستحضرید بحث حجاب به عنوان یکی از بحثهای مهم فرهنگی و دغدغه های رهبری معظم انقلاب می باشد. اخیراً تعدادی از بانوان در سطح شهر و مخصوصاً در خیابانهای خلوت و در ساعات پایانی شب مبادرت به دوچرخه سواری نموده که اقدام مذکور در ساعتهای ۱۲ به بعد شب و در خیابان های عشرت آباد و اطراف امیر آباد بوضوح قابل مشاهده می باشد.

اگر چه دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش مفید دارای طرفداران زیادی می باشد اما مشخص نبودن یک فضای مناسب برای بانوان جهت انجام فعالیت های ورزشی از جمله دوچرخه سواری باعث حضور تعدادی از ایشان در سطح شهر و از طرفی حضور آنها در ساعت های پایانی شب در محل های خلوت شده که این امر از یک سو باعث سوء استفاده برخی بانوان و هنجار شکنی ایشان و در نتیجه جریحه دار شدن احساسات مذهبی جامعه و اعتراض بسیاری از مردم و از طرف دیگر مزاحمت افراد مختلف برای خانمها در هنگام دوچرخه سواری و تشکیل پرونده های متعدد تصادف، مزاحمت، فحاشی و بدحجابی شده است.

با توجه به مراتب موصوف و مذاکره صورت گرفته با شهردار محترم میبد جهت تجهیز کامل پیست دوچرخه سواری پارک بانوان بوستان بهاران و احداث پیست دوچرخه سواری بانوان در پارک غدیر در جهت حمایت از ورزش بانوان با رعایت شان ایشان و برخورد با هنجارشکنان مخصوصاً جوانانی که مبادرت به مزاحمت برای نوامیس مردم می نمایند لازم است دستور فرمایید که همه دستگاهها با همکاری شهرداری نسبت به تسریع در انجام و احداث و تکمیل فضای مذکور اقدام نمایند.

مسلماً جدیت مسئولین ذی ربط و فرهنگ سازی در این زمینه از یک سو باعث حمایت از بانوان جامعه و از طرفی باعث جلوگیری از ارتکاب فعل حرام، پیشگیری از وقوق جرم و جلوگیری از سوء استفاده برخی هنجار شکنان خواهد شد.

علیرضا حسین‌بیگی

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان میبد

ارسال نظر