تاریخ : 26 ژوئن 2020 - 10:50 - شناسه خبر : 32694 اخبار استان، اسلایدشو

ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبرداد:

بیش از ۱۹ هزار کارگاه آسیب دیده از کرونا مشمول دریافت تسهیلات کرونا در یزد/ کارگاه های مشمول در سامانه کارا ثبت نام نمایند

در استان یزد ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا شناسایی شده، که از این تعداد تاکنون ۲۱۹۱ کارگاه در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات ثبت نام نموده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در تالار کوثر استانداری یزد صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا را تشریح کرد.

وی گفت: در استان یزد ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا شناسایی شده، که از این تعداد تاکنون ۲۱۹۱ کارگاه در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات ثبت نام نموده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط اطلاع رسانی را در این زمینه برای متقاضیان انجام دهند عنوان نمود: ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات کرونا بودند که اخیرا رسته کشاورزی نیز به رسته های قبلی اضافه شده است.

ریاحی خاطرنشان کرد: صاحبان کارگاه‌هایی که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی هستند و برای آن‌ها بر اساس کد بیمه کارگاهیِ شناسایی‌شده پیامک ارسال شده، در بخش تسهیلات کرونا سامانه کارا اطلاعات خود را تکمیل ‌کنند و پس تأیید از دستگاه اجراییِ تخصصی، به یکی از 17 بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مشخص‌شده در استان یزد برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان یزد شامل حوزه حمل و نقل مسافر، حوزه گردشگری، رستوران‌ها، مراکز بهداشتی، صنایع دستی، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز آجیل و خشکبار، مراکز تولید کیف و کفش، دفاتر خدمات مسافری و حمل و نقل درون شهری می باشد.

ریاحی ادامه داد: کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان 9260 میلیارد ریال است که این رقم معادل 2.32 درصد است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر امکان رسته فعالیت فروش خرده و عمده گل، گل فروشی و فروش ماهی تزئینی زنده آکواریوم در رسته چهاردهم برای متقاضیان امکان پذیر است و صاحبان این کارگاه ها نیز می توانند از تسهیلات کرونا بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر