تاریخ : 28 ژوئن 2020 - 20:41 - شناسه خبر : 32723 اخبار شهرستان، اسلایدشو

تذکر علی باقرپوردادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد:

برخورد با رانندگان بدون گواهینامه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد/ بازداشت نوجوان ۱۶ ساله با ۱۹ سیم کارت

قطع به یقین ۷۰درصد تصادفاتی که در شهرستان روی می دهد یک طرف حادثه دیده فاقد گواهینامه رانندگی است.

علی باقرپوردادستان عمومی و انقلاب و حسین بیگی رئیس دادگستری شهرستان میبد در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
دادستان میبد در پاسخ به سوال خبرنگار عصر میبد در رابطه با عوامل تصادفات و سوانح رانندگی در شهرستان گفت: قطع به یقین ۷۰درصد تصادفاتی که در شهرستان روی می دهد یک طرف حادثه دیده فاقد گواهینامه رانندگی است.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل عمده تصادفات شهرستان برمی‌گردد به وضعیت شهری میبد. شهرستان میبد در موقعیتی قرار دارد که در مسیر تردد بین المللی است. موضوع دیگر بافت شهری است که واقعا مشکل دارد. در برخی از خیابان ها یک ماشین که کنار خیابان پارک می‌شود برای عبور دیگر خودروها خلل جدی ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در همین راستا شورای ترافیک شهرستان یکسری اقدامات را انجام داده و می دهد. در بحث شناسایی نقاط حادثه‌خیز هم اقداماتی انجام شده و تذکراتی به ادارات مربوطه داده شده است.
دادستان میبد علت یک یا دو مورد از حوادث شهرستان را نصب تاسیسات عمومی برشمرد و گفت: عمده‌ترین اداره درگیر در این نوع تصادفات تاسیسات اداره برق بود که تذکرات لازم داده شد و در راستای همین موضوع، فرمانداری، اداره برق و شهرداری را درگیر مسئله کردیم و رفع خطر انجام شد.
باقرپور با تاکید بر نقش خانواده ها در پیشگیری از تصادفات در سطح شهرستان تاکید کرد: متاسفانه مشاهده می کنیم که برخی از خانواده ها موتورسیکلت در اختیار فرزندان بدون گواهینامه و فاقد مهارت قرار می‌دهند، روزی نیست که شاهد یک حادثه تصادف در شهرستان نباشیم و دچار همین مشکل نشویم. همین دو روز پیش اتفاقات ناراحت کننده ای در میبد افتاده است. تصادف منجر به فوت یک کودک روبروی شاه عباسی و جراحات شدید یک کودک یک ساله در منطقه بارجین.
دادستان شهرستان با هشدار به رانندگان بدون گواهینامه گفت: برخوردمان را با رانندگی های بدون گواهینامه شروع کرده ایم. رانندگی بدون گواهینامه را جرم مشهود تعریف کرده‌ و برخورد با آن را در اولویت قرار داده ایم. در جرم مشهود مجموعه نیروی انتظامی حق بازداشت را دارد که متخلف را ۲۴ ساعت بازداشت کنند و یا با حضور قاضی کشیک تأمین مناسبی از فرد دریافت شود. امیدواریم که در این مسئله یک پیشگیری در مورد تصادفات داشته باشیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فضای مجازی عمده ترین پرونده‌های تشکیل شده در این فضای را مسائل مادی و کلاهبرداری اینترنتی برشمرد و تصریح نمود: در بیشتر این پرونده ها عمدتاً سهل انگاری از طرف زیان دیده است. فرد یک معامله در فضای مجازی انجام می دهد و بدون اینکه طرف مقابل را بشناسد شماره کارت خود را به او اعلام می کند که مجرم به شماره حساب و رمز دوم دسترسی پیدا می‌کند و حسابش را خالی می‌کند. در همین چند روز گذشته فردی ۱۹میلیون تومان از سرمایه خودش را از دست داده به خاطر اینکه به راحتی فریب خورده است.
باقرپور اضافه نمود: در شهرستان مخصوصاً این موضوع را برای سایت دیوار مشاهده می کنیم که بارها اتفاق افتاده، فرد بدون اینکه مطمئن شود مالی وجود دارد یا نه، پول را واریز می کند و امیدوار است کالای خریداری کرده به دستش برسد! توصیه می کنیم افراد تا طرف مقابل را نشناختند و از موضوع اطمینان نیافته اند هیچ گونه معامله ای را انجام ندهند.
دادستان میبد درباره پلیس فتا شهرستان نیز گفت: پلیس فتا در شهرستان میبد به طور کامل فعال نشده، هم از حیث امکانات و نیرو کمبودهایی را داریم که باید تقویت شود.
وی ادامه داد: در مورد مسائل اخلاقی که در فضای مجازی روی می دهد بیشتر گزارشات از طرف مردم است که در این زمینه اقداماتی را انجام داده ایم، مواردی که وجود داشت با تذکر مسئله حل شده و اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
دادستان در مورد فرهنگ سازی و نظارت بر فضای مجازی گفت: به تازگی در شهرستان نوجوان ۱۶ ساله ای دستگیر کرده ایم که البته غیربومی بود. این نوجوان ۱۹ دستگاه موبایل داشت که به وسیله آنها در کانالهای مختلف کلاهبرداری انجام می داد. چرا باید اینگونه بی محابا یک فرد به این فضاها و امکانات برای کلاهبرداری دسترسی داشته باشد. باید در کنار فرهنگ‌سازی یکسری محدودیت ها و قوانین بازدارنده ای داشته باشیم که بتوانیم از جرم هایی که ممکن است در این فضا روی دهد پیشگیری کنیم.

ارسال نظر