تاریخ : 6 جولای 2020 - 10:17 - شناسه خبر : 32770 اخبار استان

محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

انعقاد ۵۱۶ مورد قرارداد طرح کارورزی تا پایان سال گذشته در یزد/ ۱۳۵ نفر شامل استفاده از طرح مشوق های بیمه ای در استان شده اند

از ابتدای سال ۹۷ تا پایان سال ۹۸، ۱۲۵۴ فارغ التحصیل دانشگاهی برای استفاده از طرح کارورزی در استان یزد ثبت نام کردند. همچنین ۴۶۵ شرکت و بنگاه های اقتصادی که دارای لیست بیمه بوده اند نیز برای جذب کارورز در سامانه کارورزی اقدام به ثبت نام نمودند که در نهایت ۵۱۶ قرارداد مابین کارورز و بنگاه های پذیرنده منعقد گردیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عصر روز گذشته جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد در سالن کوثر استانداری با حضور استاندار برگزار شد.

محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این نشست آخرین گزارش اقدامات و پیشرفت برنامه های تولید و اشتغال در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ در حوزه سیاست های فعال بازار کار در بخش های طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح مشوق های بیمه ای سهم کارفرما و طرح توسعه و حمایت از مشاغل خانگی را تشریح کرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد درمورد طرح کارورزی گفت: از زمان شروع به کار این طرح، اطلاع رسانی با شیوه های گوناگون صورت گرفته و نشست های مختلفی با دستگاه های اجرایی، اصناف، شهرک صنعتی و … برگزار و شیوه نامه طرح تشریح شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان سال ۹۸، ۱۲۵۴ فارغ التحصیل دانشگاهی برای استفاده از طرح کارورزی در استان یزد ثبت نام کردند. همچنین ۴۶۵ شرکت و بنگاه های اقتصادی که دارای لیست بیمه بوده اند نیز برای جذب کارورز در سامانه کارورزی اقدام به ثبت نام نمودند که در نهایت 516 قرارداد مابین کارورز و بنگاه های پذیرنده منعقد گردیده است.

ریاحی با اشاره به اینکه با ۲۳ دستگاه، نهاد و تشکل در خصوص طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی مکاتبه صورت گرفته و بیشترین قرارداد در حوزه صنعت، معدن وتجارت با انعقاد ۱۱۳ مورد روی داده و پس از آن نیز اداره کل آموزش و پرورش و راهداری و حمل و نقل جاده ای در استفاده از این طرح پیشتاز بوده اند.

وی گفت: در سال جاری ۲۳ قرارداد بین واحدهای پذیرنده و متقاضیان در طرح کارورزی بسته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به طرح مشوق های بیمه ای تصریح کرد: کارفرمایان و کارآفرینان در صورت جذب کارورز بعد از دوره مقدماتی۳ ماهه از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر ۲ سال تا پایان برنامه ششم برخوردار می شوند.

وی اضافه نمود: ۲۳۳ مورد مشوق بیمه ای به تامین اجتماعی اعلام و ۱۳۵ مورد تاکنون توسط سازمان تامین اجتماعی کشور در استان یزد مورد تایید قرار گرفته که کارفرمایان از این طرح استفاده نموده اند. در سال جدید نیز تاکنون ۶ کارفرما از فرصت پیش آمده در این طرح بهره مند شده اند.

ریاحی در پایان درباره طرح توسعه و حمایت از مشاغل خانگی نیز گفت: قرارداد سه جانبه ای با عنوان توانمند سازی اقتصادی ۵۴۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور فی مابین معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید منعقد گردیده است که سهم استان یزد 1800 نفر و اعتبار پیش بینی شده برای استان ۱۱۹۳۳ میلیون ریال است که در حال حاضر ۳۰ درصد آن به مبلغ ۳۵۸۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

ارسال نظر