تاریخ : 23 جولای 2020 - 11:46 - شناسه خبر : 32802 اخبار استان، اسلایدشو

عماد تشکری سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

متقاضیان دریافت تسهیلات ناشی از کرونا تا پنجم مرداد فرصت دارند ثبت نام نمایند/ معرفی ۴۳۵۹ طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل

در استان یزد ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا شناسایی شده، که از این تعداد تاکنون ۴۳۵۹ واحد صنفی آسیب دیده از کرونا نیز برای دریافت تسهیلات ۱۸ درصدی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که انتظار است بانک‌ها در این راستا تلاش مضاعفی به کار گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: واحدهای کسب و کارهایی آسیب دیده ناشی از کرونا فقط تا پنجم مرداد فرصت دارند با ورود به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir درخواست خود را به ثبت برسانند.

تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در رابطه با این خبر گفت: در استان یزد ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا شناسایی شده، که از این تعداد تاکنون ۴۳۵۹ واحد صنفی آسیب دیده از کرونا نیز برای دریافت تسهیلات ۱۲درصدی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که انتظار است بانک‌ها در این راستا تلاش مضاعفی به کار گیرند.

وی اضافه نمود: ۲۹۴ طرح توانسته اند از طریق بانک های عامل مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اخذ نمایند.

تشکری از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا خواست تا با استفاده از فرصت باقیمانده درخواست خود را به ثبت برسانند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اضافه کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه جدیدی برای آن دسته از صنوف که بیمه ندارند نیز داشته که بر مبنای آن این افراد به ازای هر نفر کارگر می‌توانند ۸۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت کنند.

تشکری ادامه داد: کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان 9260 میلیارد ریال است که این رقم معادل 2.32 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط اطلاع رسانی را در این زمینه برای متقاضیان انجام دهند عنوان نمود: ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات کرونا بودند که اخیرا رسته کشاورزی نیز به رسته های قبلی اضافه شده است.

تشکری خاطرنشان کرد: صاحبان کارگاه‌هایی که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی هستند و برای آن‌ها بر اساس کد بیمه کارگاهیِ شناسایی‌شده پیامک ارسال شده، در بخش تسهیلات کرونا سامانه کارا اطلاعات خود را تکمیل ‌کنند و پس تأیید از دستگاه اجراییِ تخصصی، به یکی از 17 بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مشخص‌شده در استان یزد برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان یزد شامل حوزه حمل و نقل مسافر، حوزه گردشگری، رستوران‌ها، مراکز بهداشتی، صنایع دستی، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز آجیل و خشکبار، مراکز تولید کیف و کفش، دفاتر خدمات مسافری و حمل و نقل درون شهری می باشد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر امکان رسته فعالیت فروش خرده و عمده گل، گل فروشی و فروش ماهی تزئینی زنده آکواریوم در رسته چهاردهم برای متقاضیان امکان پذیر است و صاحبان این کارگاه ها نیز می توانند از تسهیلات کرونا بهره مند شوند.

ارسال نظر