تاریخ : 28 جولای 2020 - 7:07 - شناسه خبر : 32824 ایران و جهان

آسوشیتدپرس: ایران ماکت ناوهواپیمابر آمریکا را به آب انداخت(+عکس)

این ماکت ۵ سال پیش نیز در جریان رزمایش پیامبر اعظم ۹ به عنوان هدف فرضی منهدم شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از به آب انداختن ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش عصرایران، آسوشیتدپرس با استناد به تصویر ماهواره‌ای از هدایت این ماکت از بندرعباس به سمت تنگه هرمز، از احتمال رزمایش دریایی ایران طی روزهای آتی خبر داده است.

بر اساس این گزارش نیروی دریایی سپاه احتمالا می‌خواهد از این ماکت ناو هواپیمابر آمریکا که شبیه به ناو ” یو اس اس نیمیتز” (مستقر در ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین) است، به عنوان هدفی برای آزمایش موشک‌های جدید نقطه زن ساحل به دریا استفاده کند.

به نوشته آسوشیتدپرس ناو “یو اس اس نیمیتز” هفته گذشته از اقیانوس هند وارد آب‌های دریای عمان شد و احتمالا قرار است جایگزین ناو “یواس‌اس دوایت آیزنهاور” آمریکا در دریای عمان شود.

ابعاد ماکت ناو هواپیمابر از ناو کلاس نیمیتز کمی کوچک‌تر است. این ماکت 200 متر طول و ۵۰ متر عرض دارد و تعداد ۱۶ ماکت هواپیمای جنگنده روی عرشه آن قرار داده شده است. ابعاد واقعی ناو “نیمیتز” ۳۰۰ در ۷۵ متر است.

در تصاویر ماهواره‌ای که از سوی موسسه ” ماکسار تکنولوژی” گرفته شده، نشان می‌دهد که این ماکت ناو هواپیمابر از طریق ایجاد امواج مصنوعی قایق‌های تندرو و به وسیله کشتی به سمت تنگه هرمز کشیده شده است.

بر اساس این گزارش ایران یک بار نیز در جریان رزمایشی دریایی در فوریه سال ۲۰۱۵  ( در جریان رزمایش پیامبر اعظم ۹ در اسفند ۹۳) تمرین مشابهی انجام داده بود.

در آن سال پس از انهدام ماکت ناو آمریکایی، بقایای آن به بندرعباس منتقل شده بود و تصاویر جدید نشان می‌دهد احتمالا همان ماکت پس از بازسازی دوباره برای یک رزمایش دیگر به تنگه هرمز منتقل شده باشد.

سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در واکنش به خبر استقرار ماکت ناو آمریکایی در تنگه هرمز به آسوشیتدپرس گفت:”ما به توانایی نیروهای دریایی ما در دفاع از خود در برابر هرگونه تهدید دریایی اطمینان داریم..
ما نمی توانیم درباره آنچه که ایران از ساختن این ماکت به دنبال آن است، اظهار نظر کنیم.. اما آماده دفاع از نیروها و منافع ایالات متحده در برابر تهدیدهای دریایی در منطقه ایم. “تصویر ماهواره ای متعلق به ۲۶ جولای (یکشنبه) از حرکت دادن ماکت ناو به سمت تنگه هرمز

تصویر ماهواره ای متعلق به 26 جولای (یکشنبه) از حرکت دادن ماکت ناو به سمت تنگه هرمز

تصویر پهلو گیری ماکت در بندر عباس. این عکس ماهواره ای در تاریخ ۲۱ تیر ماه گرفته شده است.

تصویر پهلو گیری ماکت در بندر عباس. این عکس ماهواره ای در تاریخ 21 تیر ماه گرفته شده است.

تصویر کشیدن ماکت ناو به سمت تنگه هرمز با استفاده از قایق های تندرو و کشتی

تصویر  کشیدن ماکت ناو به سمت تنگه هرمز با استفاده از قایق های تندرو و کشتی

ارسال نظر