تاریخ : 22 آگوست 2020 - 12:22 - شناسه خبر : 32876 اخبار استان، اسلایدشو

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای هماهنگی دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

با سرعت به سمت شفاف سازی حرکت می کنیم

شفافیت در صدور آراء، ایجاد وحدت رویه در پرونده ها از توجهات ویژه است که در مجموعه کاری لحاظ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: چهارمین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با حضور اعضاء برگزار شد.

در ابتدای این نشست عماد تشکری رئیس شورای هماهنگی دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که یکی از مصداق‌های عدالت را مبارزه‌ی با فساد مالی و اقتصادی دانستند گفت: اصل«شفافیت» یکی از وعده‌های اصلی شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان اخذ رای اعتماد از مجلس بود؛ وعدهای که باعث شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سال‌های اخیر اقدامات قابل تامل و شایانی برای استقرار شفافیت و مبارزه با فساد انجام بدهد و در هفته گذشته با رونمایی از سامانه‌های شفافیت مختلف، گام بزرگی در جهت تحقق این وعده بردارد.

وی افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام، رضایت بیشتر کارگران، ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت کارفرمایان، توجه به عدالت و اجرای قانون را از دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و تاکید کرد: شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان توجه خاص به این امور خواهد داشت.

تشکری گفت: با راه اندازی سامانه شفافیت به نشانی https://shafaf.mcls.gov.ir/ مردم می توانند به اسامی اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه وزارت متبوع، تکمیل سامانه شناسنامه قراردادها و مجامع شرکت‌ ها، رتبه‌بندی و سطح بندی شرکت‌ های زیر مجموعه شستا، تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، راه اندازی سامانه های جامع  و هوشمند بخش تعاون کشور و سامانه جامع روابط کار، اعلام لیست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات بالای ۵۰ میلیون ریالی مشاغل خانگی، تسهیلات کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا، سامانه های دستگاه های زیر مجموعه مانند بهزیستی، صندوق ها و بانک ها و نیز انتشارکلیه قراردادهای وزارت با پیمانکاران دسترسی داشته باشند.

وی افزود: واگذاری بخشی از سهام «شستا» به مردم که عنوان «بزرگ‌ترین عرضه در تاریخ بورس ایران» را به خود اختصاص داد و انتقال روند تصمیم‌گیری این شرکت‌ها از اتاق‌های دربسته به اتاق‌های شیشه‌ای و زیر ذره‌بین سهامداران و کارشناسان، گویای قدم گذاشتن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در “مسیر بی‌بازگشت” شفاف‌سازی است.

تشکری، راه اندازی ۳۲سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی،۱۸ سامانه مربوط به شستا و ۴ سامانه در بخش های دیگر در این وزارتخانه را از جمله اقدامات برای شفافیت بیشتر با مردم برشمرد. 

اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای شفاف سازی

وی درباره اقدامات این اداره کل در زمینه شفاف سازی تصریح کرد: راه اندازی كميته سلامت اداري و صيانت از حقوق مردم، بارگذاري خدمات الكترونيك و شناسنامه خدمات اداره كل در تارنما، اطلاع رسانی گسترده و اعلام شرايط پرداخت تسهيلات دوره كرونا به وسیله رسانه های استان، شفاف سازي در زمینه طرح هاي مصوب دريافت تسهيلات پشتيبان مشاغل خانگي، معرفي سامانه الكترونيكي ثبت نام دريافت تسهيلات كرونايي، معرفي سامانه جامع روابط كار، معرفي سامانه راه اندازي ثبت بازنشستگي پيش از موعد در مشاغل سخت و زيان آور، بیمه بیکاری و … از جمله کارهای این اداره کل در راستای شفاف سازی است.

با سرعت به سمت شفاف سازی حرکت خواهیم کرد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به تاکید رومیانی معاون امور استانها و مجلس وزارتخانه گفت: این اداره کل با سرعت در جهت شفاف سازی حرکت خواهد کرد. شفافیت در صدور آراء، ایجاد وحدت رویه در پرونده ها از توجهات ویژه است که در مجموعه کاری لحاظ خواهد شد.

تعامل دستگاه های عضو شروای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد جهت ارائه خدمات به مراجعین

تشکری با بیان اینکه تحول در همه سازمان ها به عنوان یک ضرورت مهم در افزایش رضایت مردم باید مورد توجه قرار گیرد گفت: دستگاه های عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با هم افزایی، تعامل و همفکری می توانند در خدمت رسانی به مردم پیشتاز باشند.

وی ظرفیت ذاتی شورای هماهنگی دستگاه های تعاون کار و رفاه اجتماعی را بسیار خوب عنوان نمود و تاکید کرد: این نشست ها باید در جهت رشد، بالندگی و هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت حرکت کند و احساس رضایت مندی در مردم را نهادینه کند.

لازم به ذکر است دستگاه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانها شامل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل تامین اجتماعی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، اداره کل بهزیستی، اداره کل آموزش فنی وحرفه ای، صندوق کارآفرینی امید، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، صندوق بازنشستگی، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر می باشد.

ارسال نظر