تاریخ : 23 آگوست 2020 - 8:38 - شناسه خبر : 32888 اخبار شهرستان

معدن سنگ‌آهن میبد با ذخیره یک میلیون تن در حال فعالیت است

رییس صنعت و معدن یزد گفت: معدن سنگ‌آهن میبد یکی از معادن شهرستان است که با ذخیره گواهی‌شده حدود یک‌ میلیون تن با هزینه‌ها و تلاش‌هایی که برای اکتشافات آن انجام شده در حال فعالیت است.

مشکلات یک واحد تولید سنگ‌آهن و کنستانتره‌ شهرستان میبد با حضور فرماندار میبد و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و تعدادی از کارشناسان ذی ربط بررسی شد.

به گفته حسین فلاح فرماندار میبد در سال آخر دولت تلاش داریم ،موانع را از پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی برداریم و پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری میبد، همچنین رییس سازمان صنعت و معدن تجارت یزد گفت: با توجه به نشست‌های متعددی که با حضور امام‌جمعه میبد ، نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار در ارتباط با  رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و معدنی برگزار شد به دنبال حل این موانع و مشکلات هستیم.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: معدن سنگ‌آهن میبد یکی از معادن شهرستان است که با ذخیره  گواهی‌شده حدود یک‌ میلیون تن با هزینه‌ها و تلاش‌هایی که برای اکتشافات آن انجام شده در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: میزان تولید این معدن در آینده نزدیک به ۲ میلیون تن در سال افزایش پیدا می‌کند.

همچنین از مراحل تولید واحد کنستانتره‌ معدن سنگ‌آهن بازدید و قرار شد گواهی‌ لازم و پروانه بهره‌برداری برای این ۲ حلقه تولیدی که توانست اشتغال ایجاد کند، صادر و موانع رفع شود.

در معدن سنگ‌آهن یادشده و همچنین واحد تولید کنستانتره که فعالیت خود را از ۲ سال قبل آغاز کرده تاکنون زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر فراهم ‌شده ‌است.

در گزارش ارسالی به جزییات بیشتری در مورد مشکلات معدن سنگ آهن و واحد تولید کنستانتره شهرستان میبد اشاره نشده است. 

۱۷ هزار نفر در ۳۶۷ واحد تولیدی و صنعتی میبد مشغول کار هستند و مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری  در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

ارسال نظر