تاریخ : 24 آگوست 2020 - 13:18 - شناسه خبر : 32891 اخبار استان

رئیس مجمع نمایندگان یزد: مباحث اقتصادی با قید فوریت پیگیری می‌شود

یزد – ایرنا – نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اعلام آمادگی و حمایت برای پیگیری نیازها و خلاءهای قانونی بخش‌های اقتصادی استان در مجلس اعلام کرد: با توجه با شرایط موجود در کشور مباحث اقتصادی با قید فوریت در مجلس پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، سیدجلیل میرمحمدی یکشنبه در نشست مدیران دستگاه‌هایاقتصادی استان یزد با بیان اینکه مجلس یازدهم نگاه ویژه ای به مسایل اقتصادی دارد از مدیران اقتصادی استان خواست نیازهای قانونی این بخش را در قالب طرح کارشناسی شده، دقیق و  مدون به منظور پیگیری در مجلس در اختیار مجمع نمایندگان استان قرار دهند.

وی ادامه داد: این اقدام باید هر چه زودتر انجام شود؛ چراکه  اگر طرح به روز و موثر باشدبا قید فوریت دنبال می شود و تاخیر در ارائه طرح، ممکن است باعث طولانی شدن رسیدگی به آن در مجلس شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اقدامات دستگاه‌های اقتصادی استان را مطلوب ارزیابی کرد اظهار داشت: آمادگی داریم با همکاری و تعامل مسئولان اقتصادی استان نشست هایی را برای حل مشکلات با کمک کمیسیون اقتصادی مجلس داشته باشیم و این فرصت فراهم است تا از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای سفر به یزد و بازدید از طرح های اقتصادی دعوت به عمل آید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گزارشی از وضعیت اقتصادی استان را ارائه کرد و گفت: تولید ناخالص داخلی استان در سال ۹۵ ،  ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

علی نمازی، سرانه ناخالص داخلی استان در سال ۹۵ را  ۲۳.۴ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سهم  اشتغال استان در بخش کشاورزی  ۷ درصد ، صنعت ۴۳  و مابقی مربوط به بخش خدمات است.

وی ضریت جینی شاخص سنجش اقتصادی استان را ۳۲ صدم اعلام کرد و یادآور شد: از این نظر استان یزد در جایگاه دهم کشور قرار داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نرخ بیکاری استان در بهار سال ۹۹ را  ۷.۶ درصد اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت اقتصادی در استان ۴۱ درصد است که در رتبه  ۱۷  کشور قرار دارد.

نمازی گفت: نرخ تورم در سال ۹۸ در استان یزد ۳۵.۷ درصد بوده  و از نظر شاخص امنیت ملی سرمایه گذاری رتبه نخست و از نظر شاخص های کسب و کار رتبه پنجم کشور را در اختیار داریم و شاخص های اقتصادی استان در میان استان های منطقه ۸ کشور برتر است.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان یزد گزارشی از اقدامات، چالش ها و مشکلات فراروی این بخش ها ارائه کردند.

برگزاری نشست های تخصصی رئیس مجمع نمایندگان استان با مدیران بخش های اقتصادی از تصمیمات این نشست بود.

ارسال نظر