تاریخ : 24 آگوست 2020 - 17:56 - شناسه خبر : 32898 اخبار استان، اسلایدشو

حیدری مدیر روابط کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

مشاوره رایگان حقوقی و قضایی برای جامعه کارگری و کارفرمایی استان

براساس توافق نامه صورت گرفته خدمات مشاوره ای وکلا برای جامعه کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان استان رایگان است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: نشست اجرایی کردن «تفاهم نامه ارائه خدمات مشاوره ای و وکالتی به جامعه کارگری و کارفرمایی» با همکاری تشکل های کارگری و کارفرمایی صبح امروز در سالن تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

حیدری در رابطه با این نشست گفت: براساس این تفاهم مشاوره حقوقی و قضایی در محل تشکل های کارگری و کارفرمایی به صورت رایگان به کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می شود و در صورتی که هرکدام از این گروه ها در محاکم قضایی نیاز به حضور وکیل داشته باشند حداقل حق الوکاله را باید پرداخت نمایند.

وی افزود: این تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بسیج کارگران و کارخانجات و مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه منعقد گردیده است.

مدیر روابط کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: براساس توافق نامه صورت گرفته خدمات مشاوره ای وکلا برای جامعه کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان استان رایگان است.

وی افزود: از دیگر مفاد این توافقنامه برگزاری کارگاه های آموزشی توسط وکلا برای جامعه کارگری و کارفرمایی است.

حیدری با اشاره به اینکه همکاری در برگزاری همایش ها و نشست های علمی در ابعاد مختلف حقوقی، اقتصادی و تولیدی در دستور کار این نشست است افزود: جامعه کارگری و کارفرمایی در کلیه اختلافات خود در قراردادهایی که منعقد می نمایند (به جز قرارداد کار) می توانند شرط داوری و حل اختلاف توسط داور منصوب مرکز وکلا را در قرارداد درج کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: برگزاری همایش های علمی در زمینه های حقوق اقتصادی و بررسی مشکلات حقوقی شرکت های تولیدی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار و ارائه راهکار عملیاتی یکی از ابعاد این تفاهم نامه است.

ارسال نظر