تاریخ : 2 سپتامبر 2020 - 12:58 - شناسه خبر : 32907 اخبار شهرستان، اسلایدشو

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

افتتاح ۱۶ طرح تعاونی در استان یزد به مناسبت هفته تعاون/ انتخاب شرکت تعاونی زیلوبافان و مسکن فرهنگیان به عنوان تعاونی برتر استانی/ پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد با تقدیر از ۱۲ تعاونی نمونه + اسامی تعاونی های برتر

کمیته استانی ۱۲تعاونی در گرایش های مختلف را از بین ۱۱۰ تعاونی حائز رتبه، به عنوان تعاونی برتر برگزیده که از این شرکت ها در هفته تعاون تجلیل می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: نشست خبری تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون برگزار شد.

تشکری در این نشست گفت: در استان یزد ۶۱۴۱ تعاونی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۱۱۸ تعاونی فعال و ۲۵۷۰ تعاونی غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته سیاست وزراتخانه مبنی بر انحلال تعاونی ها و تعیین تکلیف آنها می باشد تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۴۵۳  تعاونی منحل و یا ادغام شده است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر در هفته تعاون برگزار می شود افزود: کمیته استانی ۱۲تعاونی در گرایش های مختلف را از بین ۱۱۰ تعاونی حائز رتبه، به عنوان تعاونی برتر برگزیده که از این شرکت ها در هفته تعاون تجلیل می شود.

تشکری با بیان اینکه در هفته تعاون ۱۶ طرح تعاونی مورد بهره برداری قرار می گیرد گفت: این تعاونی ها ۱۱۰۰ نفر عضو دارند و سرمایه گذاری ۲۵۵ میلیارد ریالی برای راه اندازی آنها صورت گرفته و ۱۹۶ نفر می توانند از فرصت شغلی ایجاد شده بهره ببرند.

تشکری در ادامه ابراز امیدواری کرد که بتواند مدیریت این اداره کل را با مشارکت خبرنگاران و رسانه‌ها به صورت تعاونی دنبال کند و رسانه‌ها این دستگاه را از روزمرگی‌های معمول برحذر بدارند.

وی در ادامه از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از وسیع‌ترین و بزرگترین دستگاه‌های اجرایی با وجود ۱۱ اداره کل و شش مدیریت مستقل یاد کرد و افزود: یکی از حوزه‌های کاری این اداره کل بخش روابط کار است که در آن افزایش تعداد تشکل‌های کارگری و تقویت آنها و کاهش زمان رسیدگی در شوراهای حل اختلاف و شوراهای بدوی را دنبال می‌کنیم.

وی یکی دیگر از حوزه‌های کاری این اداره کل را امور اجتماعی عنوان و تصریح کرد: هر چند یزد به دلیل برخورداری از جمعیت نسبتاً کم با موانعی در برنامه ریزی‎های توسعه‌ای مواجه است ولی از این حسن نیز برخوردار است که راحت‌تر می‌توان وضعیت زندگی مردم را برای انجام حمایت‌های لازم و مورد نیاز، رصد کنیم.

ایجاد کمپ ملی کارگران در استان پیگیری می شود

به گفته وی، عمده فعالیت کنونی این اداره کل در حوزه امور اجتماعی مروبط به بخش‌های سلامت و ورزش کارگری است که البته در این رابطه رایزنی‌های برای ایجاد کمپ ملی کارگران در استان جهت میزبانی از تیم‌های بزرگ کشور نیز با سهامداری تمام کارگران استان به استانداری پیشنهاد داده‌ایم.

تشکری با اشاره به ادارات تابعه این اداره کل از جمله بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و بیمه روستائیان، از برگزاری هفتگی شورای سیاست‌گذاری استان با توجه به گستردگی این حوزه برای هماهنگی بیشتر و بررسی و رفع مشکلات مربوطه خبر داد.

وی یکی دیگر حوزه‌های مهم این اداره کل را بخش تعاون ذکر کرد و گفت: تعاون یک اصل در قانون اساسی کشورمان با هدف درآمدزایی طبقه متوسط جامعه که عمدتاً شامل کارگران هستند و صلح‌آمیزترین روش برای کاهش اختلافات طبقاتی است.

وی با اشاره تاکیدات مکرر دین مبین اسلام در خصوص تعاون، اظهار کرد: تعاونی‌ها عمدتاً در بخش‌هایی که دولت و بخش خصوصی ورود نمی‌کنند، وارد می‌شوند.

وی با بیان این که بخش تعاون نیز متناسب با بخش‌های دولتی و خصوصی با نارسایی‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: البته با تمام مشکلات موجود بازهم تعاونی‌ها در مجموع برای اعضای خود منجر به سود شده‌اند.

وی با اشاره به سبقه تقریباً یکصد ساله تعاونی‌ها در کشورمان، اظهار کرد: هر کجا تعاونی‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند، عملکرد خوبی از آنها مشاهده شده است و امیدواریم در فرصت باقیمانده تا پایان سال شاهد موفقیت بیشتر تعاونی‌های استان نیز باشیم.

انتخاب تعاونی برتر در رابطه با تحقق شعار سال

وی افزود: امسال برای اولین بار در استان، تعاونی برتر استان در حوزه تحقق شعار سال یعنی جهش تولید نیز انتخاب و در مراسم گرامی داشت هفته تعاون از آن تقدیر می شود.

گفتنی است در پایان این نشست از اصحاب رسانه استان تقدیر شد.

لازم به ذکر است اسامی تعاونی های برتر پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد به شرح ذیل می باشد:

گرایش اعتبار: شرکت تعاونی اعتبار ثامن بافق

گرایش تامین نیاز تولید کنندگان: شرکت تعاونی زیلوبافان میبد

گرایش خدمات: شرکت تعاونی شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر

گرایش آموزش: شرکت تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد

گرایش تامین نیاز مصرف کنندگان: شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تفت

گرایش حمل و نقل: شرکت تعاونی کامیون داران شهرستان مهریز

گرایش صنعتی:

شرکت تعاونی ایمن سازان ایساتیس اردکان

شرکت تعاونی ریخته گری فولاد سپند مهریز

گرایش عمرانی: انبوه سازان مهستان اردکان

گرایش کشاورزی: شرکت تعاونی تولیدی مرغداری پیروزی مروست

گرایش مسکن: شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان میبد

گرایش تولیدی- توزیعی: شرکت تعاونی کشاورزی پارسیان اشکذر

اخبار مرتبط

ارسال نظر