تاریخ : 10 سپتامبر 2020 - 8:16 - شناسه خبر : 32931 اخبار استان

پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد با تقدیر از ۱۲ برگزیده به کار خود پایان داد+ تصاویر

این تعاونی ها ۱۱۰۰ نفر عضو دارند و سرمایه گذاری ۲۵۵ میلیارد ریالی برای راه اندازی آنها صورت گرفته و ۱۹۶ نفر می توانند از فرصت شغلی ایجاد شده بهره ببرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: صبح امروز با حضور طالبی استانداریزد، تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، عظیمی معاون اقتصادی استانداری و جمعی از فعالین حوزه تعاون پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان برگزار شد.

تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ابتدای این نشست گفت: در استان یزد ۶۱۴۱ تعاونی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۱۱۸ تعاونی فعال و ۲۵۷۰ تعاونی غیرفعال هستند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه در پانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان ۱۲ تعاونی از بین ۱۱۰ تعاونی حائز رتبه به عنوان تعاونی های برتر شناخته شدند گفت: در سال جاری شاخه تعاونی برتر در حوزه اموزش از دیگر رسته ها تفکیک شد. همین طور شرکت تعاونی آداک دوخت اردکان به دلیل تحقق بخشیدن به شعار جهش تولید به عنوان تعاونی برتر در زمینه شعار سال انتخاب شد.

تشکری با بیان اینکه ۱۶ طرح تعاونی در این هفته مورد بهره برداری قرار گرفت خاطر نشان کرد: این تعاونی ها ۱۱۰۰ نفر عضو دارند و سرمایه گذاری ۲۵۵ میلیارد ریالی برای راه اندازی آنها صورت گرفته و ۱۹۶ نفر می توانند از فرصت شغلی ایجاد شده بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های تعاونی در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۳۹۷ دلار صادرات داشته اند تصریح کرد: شرکت های تعاونی در استان محصولاتی چون چینی بهداشتی، پلاستیک، محصولات گلخانه ای، کاشی و سرامیک، نخ، طلا و لوازم الکترونیک را به کشورهایی چون ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه، مقدونیه، آلبانی و یونان صادر کرده اند.

اسامی شرکت تعاونی های برتر در پانزدهمین جشنواره تعاونی برتر استان یزد بدین شرح است:

گرایش اعتبار: شرکت تعاونی اعتبار ثامن بافق

گرایش تامین نیاز تولید کنندگان: شرکت تعاونی زیلوبافان میبد

گرایش خدمات: شرکت تعاونی شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر

گرایش آموزش: شرکت تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد

گرایش تامین نیاز مصرف کنندگان: شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تفت

گرایش حمل و نقل: شرکت تعاونی کامیون داران شهرستان مهریز

گرایش صنعتی:

شرکت تعاونی ایمن سازان ایساتیس اردکان

شرکت تعاونی ریخته گری فولاد سپند مهریز

گرایش عمرانی: انبوه سازان مهستان اردکان

گرایش کشاورزی: شرکت تعاونی تولیدی مرغداری پیروزی مروست

گرایش مسکن: شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان میبد

گرایش تولیدی- توزیعی: شرکت تعاونی کشاورزی پارسیان اشکذر

اخبار مرتبط

ارسال نظر