تاریخ : 20 سپتامبر 2020 - 8:56 - شناسه خبر : 32994 اخبار استان، اسلایدشو

۵ مهرماه آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان مشاغل خانگی

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان با حضور عماد تشکری سرپرست تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی یزد و مسئولان ارشد جهاددانشگاهی در این سازمان افتتاح شد.

عماد تشکری در این نشست با بیان اینکه طرح در سه فاز انجام می شود گفت: فاز اول طرح مطالعه، بررسی و شناسایی و اولویت بندی مزیت های استانی و فاز دوم شامل آموزش متقاضیان و در فاز سوم اتصال مشاغل ایجاد شده با بازار است.
وی اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را فرهنگ سازی و ترویج مشاغل خانگی در کشور دانست و افزود: استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد، خوداشتغالی متقاضیان، ورود به بازار کار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف، … از دیگر اهداف این طرح است.
تشکری در ادامه تصریح کرد: طرح مشاغل خانگی از سال ۱۳۸۹ در کشور آغاز شده و در هر صورت برای دست یابی به توسعه و پیشرفت، بهترین راه آن دنبال کردن الگوهای موفق جهانی است.
وی اضافه نمود: کشور چین ۳۱ درصد محصولات خود را در مشاغل خانگی تولید می کند و شعار «هر خانه یک کارخانه و هرکارخانه یک خانه» را مطرح کرده است. تایوان با همین شعار جهش اقتصادی خوبی را تجربه کرده است. یکی از راه هایی که می توان به شعار سال تحقق بخشید استفاده از پتانسیل های خوبی است که در زمینه مشاغل خانگی وجود دارد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: وقتی به مدرن ترین اقتصاد جهان آمريکا نگاه بیندازیم، ۲۰ درصد شاغلان مرتبط با مشاغل خانگی هستند. سوئیس بزرگترین و معتبرترین تولید کننده ساعت در جهان، بسیاری از کارگاه های معتبر برند خود را در مشاغل خانگی سازماندهی می کند.
تشکری با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ سازی دو رسالت مهم جهاد دانشگاهی است ابراز امیدواری کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه علمی اجرائی طرح، با راه اندازی دبیرخانه طرح ملی در جهاد بعد از مطالعه اولیه در استان، به عنوان مجری نیز موفق عمل نماید و یاری گر متقاضیان مشاغل خانگی از آموزش تا مشاوره و اتصال به بازار باشد.

۱۸۰۰ نفر سهم استان یزد در مشاغل خانگی است

وی اضافه نمود: قرارداد انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعداد سنجی و توانمندسازی ۵۴هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی مشاغل خانگی در کشور براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی است و سهم استان یزد ۱۸۰۰ نفر پیش بینی شده که حدود ۴/۴ درصد است.
متقاضیان تا ۵ مهرماه فرصت دارند تا با ورود به سایت inhb.ir به صورت مستقل یا پیشران جهت ثبت نام در مشاغل خانگی اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر