تاریخ : 23 سپتامبر 2020 - 12:47 - شناسه خبر : 33011 اخبار استان

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

شناسایی ۷۷۱ تبعه غیرمجاز در واحدهای تولیدی/ برخورد قاطع با کارفرمایان متخلف در به کارگماری اتباع غیرمجاز

در سال گذشته ۷۷۱ تبعه غیرمجاز در واحدهای تولیدی شناسایی شدند. بازرسان این اداره کل ۳۰۷ برگ جریمه برای متخلفین صادر کرده و از این تعداد ۵۵ کارفرمای متخلف به مراجع قضائی معرفی گردیدند.

به گزارش صدای میبد به نقل از روابط عمومی تعان، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با سعید پرویزی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست تشکری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۷۱ تبعه غیرمجاز در واحدهای تولیدی شناسایی شده اند گفت: بازرسان این اداره کل ۳۰۷ برگ جریمه برای متخلفین صادر کرده و از این تعداد ۵۵ کارفرمای متخلف به مراجع قضائی معرفی گردیدند.

تشکری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۱ مورد صدور پروانه کار برای اتباع خارجی در استان صادر شده است افزود: ۱۶۴ پروانه کار اتباع خارجی در سال گذشته تمدید و تجدید شده و همچنین ۷۰پروانه کار نیز ابطال شده است.

وی از چهار هزار و ۸۵ مورد بازرسی اتباع خارجی توسط بازرسان این اداره کل در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد که با حضور دیگر دستگاه ها گشت های مشترک را تشدید کند.

سعید پرویزی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی نیز در این نشست بر لزوم همکاری و همفکری این اداره کل با حوزه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد و گفت: بازرسی های مشترک گشت اتباع خارجی در سال گذشته بسیار کم بوده است و افزایش این گشت ها با همکاری تمامی دستگاه ها  باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور اتباع خارجی غیرمجاز و اشغال فرصت های کاری استان گفت: میادین میوه و تره بار، کوره های آجرپزی، گلخانه ها و… برخی از مکان هایی هستند که اتباع غیرمجاز در آن مشغول هستند و حتی نرخ گذاری میوه، آجر و… استان را آنها انجام می دهند که ساماندهی اتباع در دستور کار مسئولین استان قرار گرفته و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است.

پرویژی با اشاره به تعامل این اداره کل با دستگاه قضایی استان تصریح کرد: صدور حکم سیار توسط دادستان یزد باعث تسهیل در گشت های مختلف در محلات شده و فوراً با مزاحمت هایی که اتباع غیرمجاز برای مردم در محلات ایجاد می کنند برخورد می شود.

وی ایجاد اطلس مشاغل توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را ضروری برشمرد و افزود: برخی از فعالیت ها در استان افراد بومی و حتی اتباع مجاز متقاضی کار در آن نیستند و باید برای تامین نیروی کار این حرفه ها تدابیری اندیشیده شود.

پرویژی بر نقش پررنگ تر دفاتر کاریابی استان برای تامین نیروهای کار شرکت ها تاکید کرد و بیان کرد: یزد برای اتباع خارجی از لحاظ اشتغال و سکونت دارای جاذبه است و باعث تردد آنها به استان شده است. مسائل فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و … از جمله مباحثی است که حضور اتباع غیرمجاز برای استان در پی داشته است.

ارسال نظر