تاریخ : 7 نوامبر 2020 - 10:32 - شناسه خبر : 33095 اخبار استان، اسلایدشو

عمادتشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

سازمان های مردم نهاد و خیریه ها کمک های خود را از طریق پایا و ساتنا باید پرداخت کنند/ ثبت اطلاعات پرداخت های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها

سازمان های مردم نهاد و خیریه ها فقط در صورت انجام تراکنش های مالی از طریق ساتنا و پایا در پرداخت های حمایتی خود مشمول معافیت مالیاتی می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در رابطه با این خبر افزود: بر اساس «بند ح تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور»، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا، سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه (بدون در نظر گرفتن صفر اول) است.

تشکری اضافه نمود: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای این بند، می‌تواند نقشی موثری در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد داشته باشد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها خواهد بود تاکید کرد: بر این اساس، موسسات خیریه قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نمایند.

وی اضافه نمود: مؤسسات خیریه می‌توانند سوالات خود را به پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir  ارسال نمایند تا همکاران در وزارت متبوع، در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

تشکری در پایان خاطرنشان کرد: سامانه مذکور در فرایند مالیاتی در سال جاری برای عملکرد سال ۱۳۹۸ هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ است که در سال ۱۴۰۰ منظور خواهد شد. 

ارسال نظر