تاریخ : 7 نوامبر 2020 - 10:43 - شناسه خبر : 33100 ایران و جهان

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وعده دلاری محسن رضایی: هر ایرانی، در آمد سرانه ۵۰ هزار دلار! / پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند / دلخوری نماینده اصولگرای مجلس ایران از شکست ترامپ در انتخابات / ستاد بایدن: در صورتی که ترامپ از قبول شکست سر باز زند او را به بیرون از کاخ سفید مشایعت می‌کنیم / ترامپ: کوتاه نمی‌آیم‌

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید ترامپ: کوتاه نمی‌آیم‌: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از نبود شفافیت در انتخابات آمریکا اعلام کرد که این نبود شفافیت تنها به انتخابات ریاست جمهوری امسال محدود نمی‌شود. […]

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ترامپ: کوتاه نمی‌آیم‌: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از نبود شفافیت در انتخابات آمریکا اعلام کرد که این نبود شفافیت تنها به انتخابات ریاست جمهوری امسال محدود نمی‌شود. رئیس جمهور آمریکا که در آستانه شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ما این فرایند را از تمامی جنبه‌های قانونی پیگیری خواهیم کرد تا مردم آمریکا به دولت ما اعتماد داشته باشند. من هرگز در مسیر مبارزه برای شما و برای کشورمان کوتاه نخواهم آمد.

جشن خیابانی در فیلادلفیا؛ مردم به استقبال پیروزی بایدن رفتند: پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و قرار گرفتن او دریک قدمی ورود به کاخ سفید، روز جمعه طرفدارانش را در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا برای جشن پیروزی به خیابان‌ها کشاند. فیلادلفیا بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا است. تا چند ساعت پیش ترامپ در این ایالت پیشتاز بود، اما با ادامه شمارش آرا، جو بایدن گوی سبقت از رقیب جمهوری خواه خود در این ایالت را هم ربود.

پلوسی، بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند: در حالی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» برای اشاره به سمت «جو بایدن» استفاده و از او اعلام حمایت کرد. پلوسی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت روشن است که جو بایدن، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد بود و وی را رئیس‌جمهور منتخب خواند.

ستاد بایدن: در صورتی که ترامپ از قبول شکست سر باز زند او را به بیرون از کاخ سفید مشایعت می‌کنیم: ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره قصد ترامپ برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات، اعلام کرد در صورتی که رئیس‌جمهور فعلی این کشور از قبول شکست سر باز بزند، او را به بیرون از کاخ سفید اسکورت خواهند کرد. «اندرو بِیتس» سخنگوی این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که نوزدهم ژوئیه گفتیم، مردم آمریکا درباره این انتخابات تصمیم می‌گیرند؛ و دولت ایالات متحده کاملاً توانایی این را دارد که اشغالگران را به بیرون کاخ سفید مشایعت کند.

علم الهدی: برجام یک کلاه‌برداری به تمام معنا از مردم ما و یک سوء استفاده جانورصفتانه از مسوولان ما بود: امام جمعه مشهد گفت: در طول تاریخ ۴۲ ساله انقلاب اسلامی، جنایت‌هایی که طی دوران حاکمیت دموکرات‌ها در آمریکا بر ما وارد شد، کمتر از جنایات و جرایمی که در دوران حاکمیت جمهوریخواهان در این کشور به ما وارد آمد نبوده است. وی ادامه داد: قائله طبس در زمانی انجام شد که حاکمیت آمریکا دست دموکرات‌ها بود، این برجام که یک کلاه‌برداری به تمام معنا از مردم ما و یک سوء استفاده جانورصفتانه از حسن نیت مسوولان ما بود، در زمانی انجام شد که دموکرات‌ها سر کار بودند.

پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند: واشنگتن پست با استناد به اطلاعات منتشره از سوی اداره پست ایالات متحده آمریکا گزارش داد، پست آمریکا نتوانسته بیش از ۱۵۰،۰۰۰ برگ رای را برای روز انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه به مقصد برساند.

وعده دلاری محسن رضایی: هر ایرانی، در آمد سرانه ۵۰ هزار دلار!: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اقتصاد و تولید ملی ما راه بیفتد هیچ ایرانی نیست که درآمد سرانه آن زیر ۵۰ هزار دلار باشد. همه چیز برای این جهش و تحول آماده است. هر تحول در ایران، بر روی زندگی ۵۰۰ میلیون نفر در اطراف ایران تاثیر می‌گذارد به شرط آنکه بازارهای منطقه و حوزه نفوذ فرهنگی را در اهداف خود داشته باشیم. ۱۵۰ سال پیش در شبه قاره هند و کشمیر زبان فارسی رونق داشت. هنوز هم می‌توانیم این حوزه فرهنگی را بازیابی کنیم.

ال گور، نامزد دموکرات ها در انتخابات جنجالی ۲۰۰۰ : بایدن راه‌های متعددی برای تضمین پیروزی خود دارد:  نامزد حزب دموکرات در انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ گفت، شرایط آن انتخابات و انتخابات امسال شباهتی با یکدیگر ندارند. او در ادامه گفت: «مهمترین اصلی که ۲۰ سال پیش از آن دفاع کردم و اکنون جو بایدن [نامزد دموکرات‌ها] و بسیاری دیگر از آن دفاع می‌کنند این است که تمامی آرای قانونی باید شمرده شده و از خواست مردم آمریکا تبعیت شود».

برادرزاده ترامپ: ترامپ در یک خشم غیرقابل کنترل است: برادرزاده ترامپ ساعاتی پس از آنکه عمویش دونالد ادعاهایی را درباره روند انتخابات سوم نوامبر مطرح کرد، گفت، ما شاهد مردی هستیم که در موقعیتی منحصر به فرد است.

دلخوری نماینده اصولگرای مجلس ایران از شکست ترامپ در انتخابات: مالک شریعتی، نماینده مجلس یازدهم در توییتر نوشت: فیسبوک صفحه ۳۳۰K عضوی معترضان به #تقلب در انتخابات آمریکا را حذف کرد. توییتر به مطالب اعتراضی ترامپ برچسب گمراه کننده زد و گفت بعداز استقرار بایدن در کاخ سفید، صفحه ترامپ مسدود خواهدشد. رسانه های مطرح آمریکا سخنرانی زنده ترامپ علیه فساد در سیستم انتخابات را قطع کردند

«فاصله‌گذاری» بی سر و صدای مقام‌های کاخ سفید با ترامپ: منابع نزدیک به کاخ سفید گفته‌اند با توجه به روند شمارش آرا در ایالت‌های پنسیلوانیا و جورجیا که نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا پیروز انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) نخواهد بود، برخی از مقامات ارشد در داخل کاخ سفید و ستاد انتخاباتی ترامپ در راستای صیانت از خود، به آرامی در حال روی گرداندن از وی هستند. به گزارش سی‌ان‌ان، یکی از مشاوران کلیدی ترامپ درباره رقابت انتخاباتی گفته است: «همه چیز تمام شده است.»

ایوانکا ترامپ: آرای غیر قانونی را نباید شمرد: ایوانکا ترامپ درباره شمارش آرای انتخابات آمریکا اظهار نظر کرد و گفت: تمام آرای قانونی باید شمرده شود اما آرای غیر قانونی خیر! معمولا اشاره تیم ترامپ و حامیانشان بر این است که آرایی که به صورت حضوری در صندوق‌ها ریخته شده، آرای قانونی هستند و آرای پستی و غیر حضوری، غیر قانونی. معمولا اشاره تیم ترامپ و حامیانشان بر این است که آرایی که به صورت حضوری در صندوق‌ها ریخته شده، آرای قانونی هستند و آرای پستی و غیر حضوری، غیر قانونی.

۴۲۴ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۸۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۲۳۴ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر رسید. لاری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

ارسال نظر