تاریخ : 24 دسامبر 2020 - 10:47 - شناسه خبر : 33213 اخبار شهرستان، اسلایدشو

تجلیل از کارآفرینان برتر استان در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر/شرکت کاشی ستاره میبد در بین کارآفرینان برتر استان+ اسامی کارآفرینان بخش های مختلف

هر ساله این وزارتخانه با هدف شناسایی کارآفرینان در سطح کشور و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه خصوصا جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر می نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان یزد با حضور طالبی استاندار، تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و کارآفرینان برتر به کار خود پایان داد.
عماد تشکری سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اهمیت کارآفرینی، برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه های مختلف توسعه اقتصادی کشور بوده است گفت: ماهیت فرادستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی، توجه به آن را توسط تمامی دستگاهها ضروری می سازد.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انجام فعالیت های بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی است گفت: هر ساله این وزارتخانه با هدف شناسایی کارآفرینان در سطح کشور و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه خصوصا جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر می نماید.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۲ جشنواره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و کارآفرینان برتر در سطوح ملی و استانی شناسایی و معرفی شده اند که در طی برگزاری این جشنواره ها ۹۶ کارافرین برتر در سطح استانی و ۳ کارافرین برتر ملی در بخش های مختلف اقتصادی (صنعت،کشاورزی و خدمات) انتخاب و معرفی شده اند.
وی از اهداف برگزاری چنین جشنواره هایی را ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه های مختلف اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب و کار، تقویت نقش کارآفرینان در نظام تصمیم سازی کشور و … از دیگر اهداف این جشنواره است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به راهیابی ۳۸ طرح از مجموع ۷۲ طرح ارسالی به سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر در استان گفت: در نهایت سه طرح صنعتی، دو طرح خدماتی و یک طرح کشاورزی به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
وی اضافه نمود: در بخش صنعت، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت کاشی و سرامیک ستاره، و شرکت مارینا پلاستیک یزد، در بخش خدمات، شرکت مهندسی الکاآریا، شرکت معدنچیان چغارت بافق و در بخش کشاورزی پرورش ماهی سردآبی خاتم به عنوان واحدهای نمونه انتخاب شدند.
تشکری افزود: رشد اشتغال و گردش مالی، فعالیت‌های نوآورانه و توجه به اقتصاد مقاومتی، خلاقیت و نوآوری، ریسک پذیری بهره وری و توسعه منابع انسانی، میزان سهم در بازار، نقطه جغرافیایی و رشد اقتصادی از اهم شاخص‌های ارزیابی در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر